مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,104
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رهبری تراز پنج در میان روسای دانشکده های دانشگاه های جامع

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 77

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رهبری دانشگاهی تراز پنج در میان روسای دانشکده های دانشگاه های جامع شهر تهران است که از میان دانشگاه های جامع, با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای دو دانشگاه شهید بهشتی و تربیت مدرس بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و سپس 13 رئیس دانشکده و 150 عضو هیات علمی از هر دو دانشگاه, مورد مطالعه قرار گرفته اند. با توجه به روش تحقیق توصیفی-پیمایشی و به منظور گرداوری داده ها از دو پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه اول محقق ساخته جهت بررسی ویژگی های رهبری تراز پنج و پرسشنامه دوم, پرسشنامه استاندارد شده رهبری اثربخش دانشگاهی رمزدن جهت بررسی میزان اثربخشی روسای دانشگاهی بود. میزان پایایی پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای کرنباخ, به ترتیب 0.922 و 0.952 به دست آمد. داده های به دست آمده با بهره گیری از آمار توصیفی و استنباطی از جمله ضریب همبستگی پیرسون,t استودنت تک نمونه ای, t استودنت گروه های مستقل و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این بررسی عبارت است از: 1- روسای دانشکده ها دارای ویژگی های رهبران تراز پنج هستند. 2- روسای دانشکده ها از ویژگی های حرفه ای رهبران تراز پنج برخوردار نیستند. 3- بین ویژگی های شخصیتی و حرفه ای روسای تراز پنج دانشکده ها رابطه معناداری وجود دارد. 4- از نظر اعضای هیات علمی, روسای تراز پنج دانشکده ها در مقایسه با روسای غیر تراز پنج, رهبران اثربخش تری هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چم آسمانی، معصومه، صباغیان، زهرا، و صالح صدق پور، بهرام. (1389). رهبری تراز پنج در میان روسای دانشکده های دانشگاه های جامع. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 3(5)، 58-77. SID. https://sid.ir/paper/217941/fa

    Vancouver: کپی

    چم آسمانی معصومه، صباغیان زهرا، صالح صدق پور بهرام. رهبری تراز پنج در میان روسای دانشکده های دانشگاه های جامع. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1389؛3(5):58-77. Available from: https://sid.ir/paper/217941/fa

    IEEE: کپی

    معصومه چم آسمانی، زهرا صباغیان، و بهرام صالح صدق پور، “رهبری تراز پنج در میان روسای دانشکده های دانشگاه های جامع،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 3، no. 5، pp. 58–77، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217941/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button