مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

718
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

641
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل تلفیقی تحلیل پوششی داده ها و تحلیل مؤلفه های اصلی به منظور بهبود ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشگاه (مورد مطالعه: گروه های آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 186

چکیده

 ارزیابی کارآیی گروه های آموزشی.دانشگاه ها سهم بسزایی در ارتقای عملکرد آموزشی و پژوهشی آنان دارد. یکی از روش هایی که می توان به کمک آن رتبه بندی واحدهای مورد ارزیابی را انجام داد, تحلیل پوششی داده ها می باشد. از جمله مشکلات پیش رو در استفاده از این روش, تمایز ناکافی واحدهای قرار گرفته روی مرز کارآیی است. این مقاله به منظور رفع این مشکل در رتبه بندی گروه های آموزشی.دانشگاه از ترکیب تحلیل مؤلفه های اصلی و تحلیل پوششی داده ها استفاده کرده است. بدین منظور ابتدا با انجام تحلیل مؤلفه های اصلی, روابط مکنون موجود در متغیرهای مشاهده شده ارزیابی گروه ها مشخص و سپس با انجام تحلیل پوششی بر روی متغیرهای مکنون رتبه بندی گروه ها انجام می گیرد. برای بررسی کارآیی این روش از تعداد واحدهایی که بر روی مرز کارآیی در این روش قرار می گیرند استفاده شده است, نتایج نشان داد تعداد این واحدها نسبت به روش معمول تحلیل پوششی داده ها کاهش یافته است. بنابراین مزایای استفاده از این رویکرد را می توان به این شکل برشمرد: اول این که می توان متغیرهای مکنونی که در خروجی های گروه های آموزشی.مستتر است را مشخص نموده و در تحلیل های بعدی مورد استفاده قرار داد و دوم آن که با ارائه رتبه بندی با درجه تمیز بالاتر کارآیی استفاده محض از تحلیل پوششی برطرف می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پویا، علیرضا، و اسماعیلی، فرشید. (1397). طراحی مدل تلفیقی تحلیل پوششی داده ها و تحلیل مؤلفه های اصلی به منظور بهبود ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشگاه (مورد مطالعه: گروه های آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد). مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 11(2 (پیاپی 21) )، 159-186. SID. https://sid.ir/paper/217951/fa

    Vancouver: کپی

    پویا علیرضا، اسماعیلی فرشید. طراحی مدل تلفیقی تحلیل پوششی داده ها و تحلیل مؤلفه های اصلی به منظور بهبود ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشگاه (مورد مطالعه: گروه های آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد). مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1397؛11(2 (پیاپی 21) ):159-186. Available from: https://sid.ir/paper/217951/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا پویا، و فرشید اسماعیلی، “طراحی مدل تلفیقی تحلیل پوششی داده ها و تحلیل مؤلفه های اصلی به منظور بهبود ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشگاه (مورد مطالعه: گروه های آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد)،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 11، no. 2 (پیاپی 21) ، pp. 159–186، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217951/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button