مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,756
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای بهبود نظام انتصاب وارتقای مدیران آموزش وپرورش

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 28

چکیده

 در این تحقیق با توجه به تاثیر مدیران آموزشی بر بهره وری آموزش و پرورش, به موضوع انتصاب مدیران, با عنوان «ارائه مدلی برای بهبود نظام انتصاب و ارتقای مدیران صفی و ستادی آموزش و پرورش» پرداخته شد. این تحقیق از نظر هدف, کاربردی؛ از نظر نوع داده ها, کمی؛ و از نظر نحوه اجرا, توصیفی از نوع پیمایشی می باشد.جامعه آماری این تحقیق شامل 103772 نفر مدیر صفی (مدیران مدارس), 7380 نفر مدیر ستادی (مدیران, معاونان و کارشناس مسئولان ادارات) و 958196 نفر معلمان دوره های مختلف تحصیلی بودند که از مدیران صفی و ستادی, 400 نفر و از معلمان نیز, 400 نفر به صورت خوشه ای چندمرحله ای و تصادفی ساده با توجه به جدول مورگان به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه ای محقق ساخته استفاده شد که دارای 95 سوال «بسته پاسخ» بود. پایایی پرسشنامه این تحقیق 0.81 محاسبه شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های T وابسته, ویلکاکسون و U من-ویتنی و تحلیل عاملی اکتشافی استفاده گردید.نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که بین معیارهای موجود انتصاب و ارتقای مدیران آموزش و پرورش و معیارهای مطلوب از نظر معلمان و مدیران تفاوت بسیار زیادی وجود دارد و بین نظر معلمان و مدیران در خصوص معیارهای موجود انتصاب و ارتقای مدیران اختلاف وجود دارد ولی در خصوص معیارهای مطلوب دیدگاه نسبتا مشابهی دارند. در این تحقیق براساس یافته های تحقیق, مدل انتصاب و ارتقای مدیران آموزش و پرورش ارائه گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیریایی، حسین، و نیکنامی، مصطفی. (1396). ارائه مدلی برای بهبود نظام انتصاب وارتقای مدیران آموزش وپرورش. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 10(1 (پیاپی 18))، 9-28. SID. https://sid.ir/paper/217967/fa

    Vancouver: کپی

    پیریایی حسین، نیکنامی مصطفی. ارائه مدلی برای بهبود نظام انتصاب وارتقای مدیران آموزش وپرورش. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1396؛10(1 (پیاپی 18)):9-28. Available from: https://sid.ir/paper/217967/fa

    IEEE: کپی

    حسین پیریایی، و مصطفی نیکنامی، “ارائه مدلی برای بهبود نظام انتصاب وارتقای مدیران آموزش وپرورش،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 10، no. 1 (پیاپی 18)، pp. 9–28، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217967/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button