مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,091
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جهت گیری های برنامه درسی در دوره تمرکزگرایی در نظام آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 184

چکیده

 هدف از این پژوهش, شناسایی جهت گیری های برنامه درسی دردوره تمرکزگرایی در نظام آموزش عالی ایران می باشد. روش پژوهش مورد نظر تاریخی می باشد که محقق تلاش نموده با بهره گیری از مستندات وآیین نامه های در دسترس و مصاحبه با خبرگان کلیدی حوزه آموزش عالی و برنامه درسی نسبت به شناسایی جهت گیری های برنامه های درسی در پنج بعد فرایند, نظام, رشته تحصیلی, حرفه و دانش در دوره تمرکزگرایی بپردازد. حوزه پژوهش بررسی کلیه متون, پژوهش های انجام شده و اسناد مربوط به برنامه های درسی و نتایج حاصل از مصاحبه با مطلعین کلیدی حوزه آموزش عالی و برنامه درسی بود, ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات و استخراج بندها مرتبط با موضوع پژوهش, فیش های تحقیق بودند که همه توسط محقق ساخته شدند. سپس داده های گردآوری شده از طریق تحلیل محتوای کیفی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها, این دوره از سال 1363 با شکل گیری شورای عالی برنامه ریزی در بدنه وزارت علوم شروع و تا سال 1379ادامه یافت. در این دوره برای تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب اسلامی برنامه های دوره های تحصیلی به صورت متمرکز و به وسیله شورای عالی برنامه ریزی مورد بازبینی قرار گرفت و دانشگاه ها ملزم به اجرای مصوبات آن شورا شدند. بدین ترتیب نظام برنامه ریزی درسی متمرکز سایه خود را بر آموزش عالی کشور نیز افکند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیایی جمالی، سیدمهدی، فتحی واجارگاه، کورش، موسی پور، نعمت اله، و خراسانی، اباصلت. (1397). بررسی جهت گیری های برنامه درسی در دوره تمرکزگرایی در نظام آموزش عالی ایران. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 11(1 (پیاپی 20) )، 159-184. SID. https://sid.ir/paper/218011/fa

    Vancouver: کپی

    کیایی جمالی سیدمهدی، فتحی واجارگاه کورش، موسی پور نعمت اله، خراسانی اباصلت. بررسی جهت گیری های برنامه درسی در دوره تمرکزگرایی در نظام آموزش عالی ایران. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1397؛11(1 (پیاپی 20) ):159-184. Available from: https://sid.ir/paper/218011/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی کیایی جمالی، کورش فتحی واجارگاه، نعمت اله موسی پور، و اباصلت خراسانی، “بررسی جهت گیری های برنامه درسی در دوره تمرکزگرایی در نظام آموزش عالی ایران،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 11، no. 1 (پیاپی 20) ، pp. 159–184، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218011/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button