مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل ها و الگوهای سنجش و اندازه گیری سرانه مطالعه در ایران

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 80

چکیده

 هدف: این پژوهش به منظور شناسایی و تحلیل استانداردها, معیارها و شاخص های سنجش و اندازه گیری سرانه مطالعه در ایران بر اساس مطالعات اسنادی و اجماع نظر متخصصان حوزه مطالعه انجام شده است. روش شناسی: این پژوهش از نوع پیمایشی و اسنادی بود. همچنین, بخش هایی از پژوهش, با تکیه بر متون انجام و برای گردآوری اطلاعات موردنیاز, از روش دلفی استفاده شده است. یافته ها: در دور اول پرسشنامه, 87 شاخص گردآوری شد که 5 شاخص مربوط به تعاریف, 5 شاخص منابع مطالعاتی با کاربرد غیردرسی و درسی (تحصیلی) و 2 شاخص به منابع مطالعاتی با کاربرد شغلی و حرفه ای, 7 شاخص به منابع کتابی (کتاب, مجله و روزنامه), 11 شاخص به منابع غیر کتابی کاغذی, 6 شاخص به منابع غیر کتابی غیرکاغذی (فقط دیداری), 36 شاخص به منابع غیرکتابی غیرکاغذی (دیداری-شنیداری), 6 شاخص به عنوان شاخص های میانجی, 4 شاخص به عنوان شاخص های کتابخانه ای (ورودی) و 5 شاخص به عنوان شاخص های انتشارات انتخاب شده اند. نتیجه گیری: در بررسی میانگین های به دست آمده از شاخص های دور اول, مشاهده می شود که بالای 50 درصد از متخصصان, در انتخاب 53 شاخص از مجموع شاخص ها, باهم وحدت نظر داشته اند و به عبارتی بر سر این شاخص ها به توافق رسیده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدعلی، قاسم، و نورمحمدی، حمزه علی. (1396). مدل ها و الگوهای سنجش و اندازه گیری سرانه مطالعه در ایران. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 6(1-2 (پیاپی 21-22) )، 67-80. SID. https://sid.ir/paper/218107/fa

    Vancouver: کپی

    امیدعلی قاسم، نورمحمدی حمزه علی. مدل ها و الگوهای سنجش و اندازه گیری سرانه مطالعه در ایران. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1396؛6(1-2 (پیاپی 21-22) ):67-80. Available from: https://sid.ir/paper/218107/fa

    IEEE: کپی

    قاسم امیدعلی، و حمزه علی نورمحمدی، “مدل ها و الگوهای سنجش و اندازه گیری سرانه مطالعه در ایران،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 6، no. 1-2 (پیاپی 21-22) ، pp. 67–80، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218107/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button