مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

798
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش کیفیت خدمات کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه امام صادق (ع) با استفاده از مدل لیب کوال

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 80

کلیدواژه

کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه امام صادق (ع)Q2

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف آشنایی با کیفیت خدمات کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه امام صادق (ع) با استفاده از مدل لیب کوال تی ام انجام گرفته است.روش: این تحقیق با استفاده از روش پیمایشی- توصیفی انجام شده و جامعه آماری آن شامل 3454 نفراز اعضای کتابخانه است. حجم نمونه متشکل از 346 نفر است که به روش تصادفی ساده انتخاب شده اند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماریSPSS 18  و جهت ترسیم نمودارها از نرم افزار های مایکروسافت ورد و اکسل 2010 استفاده شده است.یافته ها: بیشترین ضعف کتابخانه به ترتیب در ماده های 22 (وجود مکانی مناسب برای مطالعه و یادگیری گروهی در کتابخانه), 2 (توجه ویژه به تک تک کاربران), 8 (اشتیاق و علاقه برای کمک به کاربران) و 10 (امکان دسترسی به منابع الکترونیکی از منزل یا محل کار) می باشد. بیشترین نقاط قوت کتابخانه به ترتیب در ماده های 16 (اطلاعات برای استفاده مستقل به سادگی در دسترس قرار می گیرد), 17 (وجود مجموعه مجلات چاپی و الکترونیکی مورد نیاز کاربران), 19 (وجود فضایی آرام برای فعالیت های فردی) و 12 (وجود منابع چاپی مورد نیاز کاربران) بوده است. در باقی ماده ها کتابخانه تقریبا در حد وسط بوده اند.نتیجه گیری: کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی در برآوردن نیازهای کاربران در کل وضعیت متوسط را کسب نموده است. به عبارت دیگر خواسته های کاربران در سطح حداقل برآورده شده است ولی تا سطح مطلوب و حداکثر انتظارات تفاوت قابل توجهی وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رزمی شندی، مسعود، اسفندیاری مقدم، علیرضا، و نوروزی، یعقوب. (1392). سنجش کیفیت خدمات کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه امام صادق (ع) با استفاده از مدل لیب کوال. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 2(4 (پیاپی 8))، 69-80. SID. https://sid.ir/paper/218115/fa

    Vancouver: کپی

    رزمی شندی مسعود، اسفندیاری مقدم علیرضا، نوروزی یعقوب. سنجش کیفیت خدمات کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه امام صادق (ع) با استفاده از مدل لیب کوال. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1392؛2(4 (پیاپی 8)):69-80. Available from: https://sid.ir/paper/218115/fa

    IEEE: کپی

    مسعود رزمی شندی، علیرضا اسفندیاری مقدم، و یعقوب نوروزی، “سنجش کیفیت خدمات کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه امام صادق (ع) با استفاده از مدل لیب کوال،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 69–80، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218115/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button