مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

947
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی همدان از طریق مدل تحلیل شکاف

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی همدان از طریق مدل تحلیل شکاف است.روش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی است که به روش پیمایشی تحلیلی کیفیت خدمات ارائه شده را با استفاده از پرسشنامه «آی. ای. لایب کوآل» مورد ارزیابی قرار می دهد. جامعه پژوهش را کاربران بالفعل کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی همدان تشکیل می دهند و با استفاده از روش «نمونه گیری تصادفی طبقه ای غیردرصدی», و استفاده از جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه بدست آمده برابر 367 نفر است.یافته ها: کیفیت فعلی خدمات کتابخانه های مورد بررسی از دیدگاه کاربران در کل معادل 2.987 است و این کتابخانه ها, روی هم رفته توانسته اند حداقل انتظارات کاربران, خود را برآورده نمایند اما تا رسیدن به هدف برآوردسازی انتظارات کامل کاربران شکاف زیادی وجود دارد. از دیدگاه کاربران حوزه های «امانت», «کارمندان» و «پایگاه اطلاع رسانی» به ترتیب بیشترین اولویت و درجه اهمیت را دارا هستند. همچنین, حوزه های «تکثیر و چاپ», «مطبوعات» و «منابع دیداری- شنیداری» کمترین درجه اهمیت را دارمی باشند. از سوی دیگر, نتایج آزمون فرضیه های اول تا پنجم پژوهش نشان می دهد از دیدگاه کاربران بین درجه اهمیت پنج مولفه اصلی کیفیت و سطح عملکرد آنها تفاوت معنی داری وجود دارد.نتیجه گیری: میزان شکاف موجود بین درجه اهمیت و کیفیت فعلی خدمات ارائه شده در پنج مولفه مورد بررسی منفی است. به بیان دیگر, برای دستیابی به سطح رضایت مندی کاربران و افزایش کیفیت فعلی خدمات, کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی همدان نیازمند برنامه ریزی و تلاش های بیشتر و هدفمند هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مرادیان تمجید، مهدی، غفاری، سعید، و زارعی، عاطفه. (1392). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی همدان از طریق مدل تحلیل شکاف. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 2(2 (پیاپی 6))، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/218121/fa

    Vancouver: کپی

    مرادیان تمجید مهدی، غفاری سعید، زارعی عاطفه. ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی همدان از طریق مدل تحلیل شکاف. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1392؛2(2 (پیاپی 6)):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/218121/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مرادیان تمجید، سعید غفاری، و عاطفه زارعی، “ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی همدان از طریق مدل تحلیل شکاف،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 1–16، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218121/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button