مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی محیط رابط کاربر خدمات مرجع مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه کاربران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین میزان رضایت کاربران از محیط رابط کاربر خدمات مرجع مجازی کتابخانه ملی ایران است. در این راستا مولفه های جمعیت شناختی, فن آوری های رایانه ای مورد استفاده و میزان رضایت آن ها بررسی شده است.روش: در این پژوهش به روش پیمایشی میزان رضایت کاربران از طریق پرسشنامه الکترونیکی مورد ارزیابی قرار گرفت. جامعه پژوهش 1825 کاربر خدمات مرجع مجازی طی مدت یک سال است که از میان آن ها مطابق جدول مورگان 317 نفر به روش نمونه گیری تصادفی نظام مند انتخاب شده است. از بین نمونه انتخاب شده تعداد 253 نفر به پرسشنامه ها پاسخ دادند.یافته ها: 52.05 درصد کاربران زن, و اکثر کاربران دارای تحصیلات دانشگاهی بوده, رشته تحصیلی 51 درصد علوم انسانی است. 66.80 درصد از سیستم عامل ویندوز ایکس پی, 65.22 درصد از مرورگر اینترنت اکسپلورر و 74.45 درصد از میزبان پست الکترونیک یاهو استفاده می کنند. رضایت از محیط رابط کاربر مرجع مجازی کتابخانه ملی در حد زیاد و روش مورد انتظار برای دریافت خدمات,پست الکترونیکی (%50.20) و گفتگوی پیوسته (%38.34) است.نتیجه گیری: علی رغم رضایت کاربران از رابط کاربر فعلی, طراحی آن نیازمند بازنگری مجدد بر اساس دیدگاه کاربران و سازگاری با فن آوری های رایانه ای مختلف است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، فرناز. (1391). ارزیابی محیط رابط کاربر خدمات مرجع مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه کاربران. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 1(3 (پیاپی 3))، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/218164/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی فرناز. ارزیابی محیط رابط کاربر خدمات مرجع مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه کاربران. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1391؛1(3 (پیاپی 3)):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/218164/fa

    IEEE: کپی

    فرناز محمدی، “ارزیابی محیط رابط کاربر خدمات مرجع مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه کاربران،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 1، no. 3 (پیاپی 3)، pp. 1–12، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218164/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button