مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان عمومی، دستیاران تخصصی ومسوولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 358 | صفحه پایان 365

چکیده

 سابقه و هدف: پیچیده ترین نوع ارزشیابی, ارزشیابی استاد است و علت پیچیدگی این روش را کم اعتباری و بی دقتی وسایل و روش های سنجش مورد استفاده دانسته اند. جهت حل این مشکل پیشنهاد شده است که برای قضاوت نهایی, ترکیبی از اطلاعات ارزشیابی مورد استفاده قرار گیرد. در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی, ارزشیابی اساتید از پنج منبع دانشجویان عمومی, دانشجویان تخصصی, مدیر گروه, معاون آموزشی و رئیس دانشکده انجام میشود. این مطالعه با هدف بررسی میزان همبستگی میان نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان عمومی, دستیاران تخصصی و مسوولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در سال تحصیلی 89-88 صورت پذیرفت.مواد و روشها: در این مطالعه مقطعی, ابتدا نمراتی که توسط 5 گروه دانشجویان عمومی, دانشجویان تخصصی, مدیر گروه مربوطه, معاون آموزشی ورئیس دانشکده در سال تحصیلی 89-88 به هر یک از اساتید داده شده بود, به طور جداگانه استخراج و اطلاعات توسط نرم افزار SPSS 11.5 تجزیه و تحلیل گردید. جهت تعیین همبستگی بین نمرات اخذ شده هر استاد از دیدگاه های مختلف از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. به منظور تعیین سهم تاثیر نمرات هر یک از 5 گروه ذکر شده بر نمره نهایی ارزشیابی استاد, میزان Variance Component Ratio در مورد هرکدام از نظرات محاسبه شد.یافته ها: بررسی ضریب همبستگی بین نظرات دانشجویان عمومی, دستیاران تخصصی, مدیران گروههای آموزشی, معاون آموزشی و ریاست دانشکده نشان داد که تنها بین نظرات رئیس و معاون آموزشی دانشکده همبستگی معنادار آماری (r=0.612) در حد متوسط مشاهده می شود و در سایر موارد هیچگونه همبستگی وجود ندارد. آنالیز variance component ratio نشان داد که در حالت برابری سقف نمرات, دستیاران تخصصی بیشترین سهم (%50.89) ومعاون آموزشی کمترین تاثیر (%1.11) را در تغییرات نمرات ارزشیابی اساتید داشتند.نتیجه گیری: یافته های مطالعه نشان دادکه از میان 5 گروه ارزیابی کننده, تنها نمرات معاون آموزشی و ریاست دانشکده با یکدیگر همبستگی معنا دار آماری در حد متوسط (0.6) داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طهماسبی، سوده، ولیان، اعظم، و معزی زاده، مریم. (1390). بررسی میزان همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان عمومی, دستیاران تخصصی ومسوولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی. مجله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (JOURNAL OF DENTAL SCHOOL SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCE)، 29(4 (پی در پی 91) (ویژه نامه))، 358-365. SID. https://sid.ir/paper/21821/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسبی سوده، ولیان اعظم، معزی زاده مریم. بررسی میزان همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان عمومی, دستیاران تخصصی ومسوولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی. مجله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (JOURNAL OF DENTAL SCHOOL SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCE)[Internet]. 1390؛29(4 (پی در پی 91) (ویژه نامه)):358-365. Available from: https://sid.ir/paper/21821/fa

    IEEE: کپی

    سوده طهماسبی، اعظم ولیان، و مریم معزی زاده، “بررسی میزان همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان عمومی, دستیاران تخصصی ومسوولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی،” مجله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (JOURNAL OF DENTAL SCHOOL SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCE)، vol. 29، no. 4 (پی در پی 91) (ویژه نامه)، pp. 358–365، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/21821/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button