مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,943
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی بازی درمانی انفرادی و بازی درمانی همراه با خانواده درمانی بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 36

چکیده

 اختلال بیش فعالی/نقص توجه یکی از شایع ترین اختلال های روان شناختی دوران کودکی است, بنابراین شناسایی روش درمانی موثر و ماندگار بسیار مهم است. هدف از پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی بازی درمانی انفرادی با بازی درمانی توام با خانواده درمانی در کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به ADHD بود. 20 کودک 12-7 ساله مقطع دبستان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه برای مصاحبه بالینی انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش گمارده شدند. والدین در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون سیاهه رفتاری کودکان (CBCL) را تکمیل کردند. داده ها با استفاده از نرم افزار 21 - SPSS وروش آماری تحلیل کوواریانس تحلیل شدند. نتایج نشان داد که هر دو روش درمانی در کاهش مشکلات رفتاری کودکان موثرند. اگرچه در کاهش مشکلات اجتماعی, توجه و برونی سازی بین دو روش درمانی تفاوت مشاهده نشد, اما دو گروه در کاهش مشکلات برونی سازی و تفکر با یکدیگر متفاوت بودند. پژوهش حاضر بیانگر این است که گرچه اثربخشی دو روش درمانی در کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه یکسان است, اما نگاه کردن به این اختلال از دیدگاه سیستماتیک و خانواده درمانی اثرگذارتر خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترابی مخصوص، سهیلا، رحمانیان، مهدیه، فرخزاد، پگاه، و علیبازی، هوشنگ. (1394). مقایسه اثربخشی بازی درمانی انفرادی و بازی درمانی همراه با خانواده درمانی بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه. مشاوره کاربردی، 5(2)، 23-36. SID. https://sid.ir/paper/218225/fa

    Vancouver: کپی

    ترابی مخصوص سهیلا، رحمانیان مهدیه، فرخزاد پگاه، علیبازی هوشنگ. مقایسه اثربخشی بازی درمانی انفرادی و بازی درمانی همراه با خانواده درمانی بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه. مشاوره کاربردی[Internet]. 1394؛5(2):23-36. Available from: https://sid.ir/paper/218225/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا ترابی مخصوص، مهدیه رحمانیان، پگاه فرخزاد، و هوشنگ علیبازی، “مقایسه اثربخشی بازی درمانی انفرادی و بازی درمانی همراه با خانواده درمانی بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه،” مشاوره کاربردی، vol. 5، no. 2، pp. 23–36، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218225/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button