مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,304
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پایستگی تحصیلی: نقش عوامل پایدار و ناپایدار روانشناختی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 56

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه عوامل پایدار (هوش و شخصیت) و ناپایدار روانشناختی (خودکارآمدی تحصیلی, اشتیاق تحصیلی و مهارت های تحصیلی) در پیش بینی پایستگی تحصیلی بود. 400 دانش آموز از دبیرستان های شهرکرد (200 دختر و 200 پسر) به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه های هوش, شخصیت, مهارت های تحصیلی, اشتیاق تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی پاسخ دادند. داده ها با استفاده از نرم افزار 21- SPSS و روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که از میان عوامل پایدار, صفات شخصیتی روان رنجوری به صورت منفی و برون گرایی به صورت مثبت و از میان عوامل ناپایدار روانشناختی مهارت های تحصیلی و اشتیاق تحصیلی پایستگی تحصیلی را پیش بینی می کنند. بنابراین می توان گفت که پایستگی تحصیلی تحت تاثیر برخی از عوامل پایدار و ناپایدار روانشناختی است و جهت افزایش آن به هر دو عامل بایستی توجه نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ربیعی، محمد. (1394). پایستگی تحصیلی: نقش عوامل پایدار و ناپایدار روانشناختی. مشاوره کاربردی، 5(2)، 37-56. SID. https://sid.ir/paper/218226/fa

    Vancouver: کپی

    ربیعی محمد. پایستگی تحصیلی: نقش عوامل پایدار و ناپایدار روانشناختی. مشاوره کاربردی[Internet]. 1394؛5(2):37-56. Available from: https://sid.ir/paper/218226/fa

    IEEE: کپی

    محمد ربیعی، “پایستگی تحصیلی: نقش عوامل پایدار و ناپایدار روانشناختی،” مشاوره کاربردی، vol. 5، no. 2، pp. 37–56، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218226/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button