مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,304
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

791
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چیستی و چگونگی فلسفه ورزی و پیامدهای آن در فرایند تدریس معلمان

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 66

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, تبیین چیستی و چگونگی فلسفه ورزی و پیامدهای آن در فرایند تدریس معلمان می باشد. برای دستیابی به این هدف, نخست ضمن تبیین ویژگی های حرفه معلمی, نیازمندی او به ژرف-اندیشی و فلسفه ورزی مورد تأکید قرار گرفت. سپس تلاش شد با فراهم آوردن زمینه ای برای نزدیکی به فهم چیستی فلسفه, مؤلفه های فلسفه ورزی از جمله تحیر یا شگفت زدگی, تردید منطقی یا شک روشمند, پرسشگری, وابستگی تاریخی, استدلال ورزی, نقادی, تحلیل فلسفی, فراخ اندیشی یا گشودگی, خیال ورزی و نظریه پردازی با نگاهی تحلیلی و ترکیبی مورد بازشناسی و تبیین قرار گیرند. در پایان, نقش و پیامد این مؤلفه ها در فرایند یاددهی-یادگیری معلمان در عمل مشخص شد. به طورکلی, براساس نتایج حاصل از این پژوهش, به نظر می رسد معلمان برخوردار از توانایی فلسفه ورزی بتوانند در جامعه دانایی محور امروز, نقش و رسالت معلمی خود را به مراتب بهتر انجام دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاری دهنوی، مراد، و پورکریمی هاوشکی، مجتبی. (1397). چیستی و چگونگی فلسفه ورزی و پیامدهای آن در فرایند تدریس معلمان. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، 8(1 (پیاپی 15) )، 43-66. SID. https://sid.ir/paper/218532/fa

    Vancouver: کپی

    یاری دهنوی مراد، پورکریمی هاوشکی مجتبی. چیستی و چگونگی فلسفه ورزی و پیامدهای آن در فرایند تدریس معلمان. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)[Internet]. 1397؛8(1 (پیاپی 15) ):43-66. Available from: https://sid.ir/paper/218532/fa

    IEEE: کپی

    مراد یاری دهنوی، و مجتبی پورکریمی هاوشکی، “چیستی و چگونگی فلسفه ورزی و پیامدهای آن در فرایند تدریس معلمان،” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، vol. 8، no. 1 (پیاپی 15) ، pp. 43–66، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button