مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فلسفه نوشتار از دیدگاه دریدا و پیامدهای آن در تعلیم و تربیت

صفحات

 صفحه شروع 130 | صفحه پایان 149

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, بازنمایی دیدگاه دریدا درباره فلسفه نوشتار و پیامدهای مهم آن برای بازاندیشی در ساختار تعلیم و تربیت به منظور پرورش خلاقیت دانش آموزان می باشد. برای دستیابی به این هدف, با استفاده از روش توصیفی-استنتاجی, به شرح مبانی فلسفی (هستی شناختی, معرفت شناختی و ارزش شناختی) فلسفه نوشتار از دیدگاه دریدا پرداخته و سپس پیامدهای تربیتی آن برای بازاندیشی در ساختار تعلیم و تربیت به صورت عام و پرورش خلاقیت دانش آموزان به صورت خاص, استنباط شد. در نتیجه پژوهش با ابتناء به اندیشه های دریدا تصریح شد که تعلیم و تربیت مبتنی بر فلسفه نوشتار, تعلیم و تربیت به مثابه متن است که با خوانش و تفسیر متفاوت همواره در حال شدن, در نتیجه فرایندی خلاق می باشد که می تواند گستره ای نامحدود از امکان های متفاوت و نیندیشیده شده تعلیم و تربیت را جهت پرورش خلاقیت در فراگیران فراهم نماید و با تاکید بر خلق معنا و نوشتار شخصی, تولید دانش و نه انتقال صرف آن را, زمینه ساز پرورش خلاقیت و پیشگامی سازد. همچنین با تفسیر تازه ای از کنش تربیتی به عنوان دغدغه دیگری, تعلیم و تربیت نوشتارشناسانه رویکردی مسئولانه, به سوی خودآفرینی و رهایی بخشی خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریم زاده، بهمن، یاری دهنوی، مراد، باقری نوع پرست، خسرو، و علوی، سیدحمیدرضا. (1398). فلسفه نوشتار از دیدگاه دریدا و پیامدهای آن در تعلیم و تربیت. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، 9(1 (پیاپی 17) )، 130-149. SID. https://sid.ir/paper/218547/fa

    Vancouver: کپی

    کریم زاده بهمن، یاری دهنوی مراد، باقری نوع پرست خسرو، علوی سیدحمیدرضا. فلسفه نوشتار از دیدگاه دریدا و پیامدهای آن در تعلیم و تربیت. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)[Internet]. 1398؛9(1 (پیاپی 17) ):130-149. Available from: https://sid.ir/paper/218547/fa

    IEEE: کپی

    بهمن کریم زاده، مراد یاری دهنوی، خسرو باقری نوع پرست، و سیدحمیدرضا علوی، “فلسفه نوشتار از دیدگاه دریدا و پیامدهای آن در تعلیم و تربیت،” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، vol. 9، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 130–149، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218547/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button