مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,921
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مبانی نظری تربیت اخلاقی در حلقه کندوکاو اخلاقی

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 87

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, تبیین مبانی نظری تربیت اخلاقی در حلقه کندوکاو اخلاقی می باشد. با این توضیح که حلقه کندوکاو اخلاقی به مثابه رویکرد خاص برنامه فلسفه برای کودکان در حوزه تربیت اخلاقی چگونه ممکن است موجب رشد اخلاقی کودکان و نوجوانان شود. برای دست یابی به این هدف از روش پژوهش تحلیل محتوا و روش تحلیل و استنتاج منطقی بهره گرفته شد. بنابراین, با نظر به مولفه های عقلانیت و خودپیروی, تفکر نقادانه و پیامد آن سازگاری منطقی, تفکر خلاقانه و پیامد آن تخیل اخلاقی, تفکر مراقبتی, ملکه شدن فضائل اخلاقی, موقعیت نگری و غور در مفاهیم اخلاقی بررسی شد که نخست, هر یک از این مولفه ها در حلقه کندوکاو اخلاقی چه جایگاهی دارند. دوم, این مفاهیم در حلقه کندوکاو اخلاقی چه معنایی می یابند و چه تفاوت هایی میان مفهوم آن ها در این جا و رویکردهای دیگری که بر این مفاهیم تاکید می کنند وجود دارد. سوم, حلقه کندوکاو اخلاقی چگونه می تواند در عین حال موجب رشد و بهبود مهارت های کودکان در همه این مولفه ها شود. نتایج حاصل از این پژوهش حاکی از آن است که حلقه کندوکاو اخلاقی, رویکردی نوین در تربیت اخلاقی است که قابل فروکاستن به هیچ یک از رویکردهای پیشین نیست و مهم ترین ویژگی آن, جامعیت در پوشش دادن همه مولفه های مهم در تربیت اخلاقی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، روح اله. (1394). بررسی مبانی نظری تربیت اخلاقی در حلقه کندوکاو اخلاقی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، 5(2)، 62-87. SID. https://sid.ir/paper/218551/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی روح اله. بررسی مبانی نظری تربیت اخلاقی در حلقه کندوکاو اخلاقی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)[Internet]. 1394؛5(2):62-87. Available from: https://sid.ir/paper/218551/fa

    IEEE: کپی

    روح اله کریمی، “بررسی مبانی نظری تربیت اخلاقی در حلقه کندوکاو اخلاقی،” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، vol. 5، no. 2، pp. 62–87، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button