مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان سواد ارزیابی مدرسین زبان انگلیسی در بافت آموزشی ایران

صفحات

 صفحه شروع 203 | صفحه پایان 232

چکیده

 سواد ارزیابی معلمان تاثیر بسزایی در کیفیت ارزیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد. در راستای تبیین این موضوع, این پژوهش با هدف بررسی سطح سواد ارزیابی مدرسان ایرانی آموزش زبان انگلیسی و مدرسان زبان انگلیسی رشته های خاص از نظر میزان تطابق آنان به روش ترکیبی اکتشافی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را 80 مدرس دانشگاهی تشکیل می دهند که به روش غیرتصادفی (در دسترس بودن) انتخاب شده اند. شرکت کنندگان در ابتدا به پرسشنامه سواد ارزیابی پاسخ داده و سپس 10 نفر از آنان در یک مصاحبه باز نیمه ساختاری مشارکت جستند. تجزیه و تحلیل داده های کمی با استفاده از آزمون تک نمونه ای تی و بررسی واریانس چند متغیره نشان می دهد که نخست آن که مدرسان ایرانی زبان انگلیسی و مدرسان ایرانی زبان تخصصی دانشگاهی از سطح سواد ارزیابی قابل قبولی برخوردار نبوده و دیگر اینکه تفاوت معناداری در سطوح سواد آن ها در خصوص 9 زیرسنجه سواد ارزیابی وجود دارد. تجزیه و تحلیل داده های کیفی با استفاده از تحلیل محتوای مضمون نیز موید این است که اگرچه مدرسان ایرانی زبان انگلیسی در مقایسه با مدرسان رشته هایی که دست اندرکار تدریس زبان تخصصی نیز بودند, از سطح سواد ارزیابی بالاتری برخوردارند, لیکن هر دو گروه مورد مطالعه از ضعف چشمگیری در این زمینه رنج می برند که نه تنها نشان دهنده ضعف برنامه های آموزشی و تربیتی مدرسان زبان انگلیسی در گستره هایی مانند آزمون های زبانی و ارزیابی است, بلکه بیانگر احتیاط جدی و حتی امتناع کارشناسان رشته ای در تدریس زبان تخصصی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسیان، غلامرضا، و کوشا، مهدی. (1396). بررسی میزان سواد ارزیابی مدرسین زبان انگلیسی در بافت آموزشی ایران. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 7(1 )، 203-232. SID. https://sid.ir/paper/218593/fa

    Vancouver: کپی

    عباسیان غلامرضا، کوشا مهدی. بررسی میزان سواد ارزیابی مدرسین زبان انگلیسی در بافت آموزشی ایران. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1396؛7(1 ):203-232. Available from: https://sid.ir/paper/218593/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا عباسیان، و مهدی کوشا، “بررسی میزان سواد ارزیابی مدرسین زبان انگلیسی در بافت آموزشی ایران،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 7، no. 1 ، pp. 203–232، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218593/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button