مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزشهای معنا محور، صورت محور باترجمه، و صورت محور بدون ترجمه بر فراگیری واژگان

صفحات

 صفحه شروع 389 | صفحه پایان 411

چکیده

 این پژوهش به مقایسة تاثیر آموزش صورت محور با ترجمه, آموزش صورت محور بدون ترجمه و آموزش معنا محور بر یادگیری واژگان زبان دوم می پردازد. در این پژوهش 79 دانش آموز پسر دبیرستانی از شهرستان قوچان, که بطور تصادفی انتخاب شدند در سه گروه آموزشی شرکت کردند. در انجام پژوهش, در 10 جلسه, به هر یک از گروه های آموزشی, به شکل متفاوتی واژگان مشترکی از زبان انگلیسی آموزش داده شد. روند آموزش در هر گروه شامل انجام دو نوع تمرین یادگیری واژگان بود؛ تمرین اول همراه با یک متن, و تمرین دوم بدون استفاده از متن انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از روش های آموزشی مذکور باعث ایجاد نتایج متفاوتی در فراگیری واژگان توسط دانش آموزان می شود. یافته های پژوهش نشان داد که کارکرد گروه صورت-محور با ترجمه, برتر از گروه های صورت محور بدون ترجمه و معنا محور است. نتایج به دست آمده با درنظر گرفتن نظریة توجه و فرضیة حجم درگیری مورد بحث قرار گرفت. کاربردهای آموزشی پژوهش نیز ارایه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرانی راد، مهدی، مدرسی، قاسم، و لقمانیان، هاشم. (1397). تاثیر آموزشهای معنا محور, صورت محور باترجمه, و صورت محور بدون ترجمه بر فراگیری واژگان. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 8(2 )، 389-411. SID. https://sid.ir/paper/218606/fa

    Vancouver: کپی

    مهرانی راد مهدی، مدرسی قاسم، لقمانیان هاشم. تاثیر آموزشهای معنا محور, صورت محور باترجمه, و صورت محور بدون ترجمه بر فراگیری واژگان. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1397؛8(2 ):389-411. Available from: https://sid.ir/paper/218606/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مهرانی راد، قاسم مدرسی، و هاشم لقمانیان، “تاثیر آموزشهای معنا محور, صورت محور باترجمه, و صورت محور بدون ترجمه بر فراگیری واژگان،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 8، no. 2 ، pp. 389–411، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218606/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button