مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,072
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سبک های غالب یادگیری ادراکی میان دانشجویان زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 337 | صفحه پایان 367

چکیده

 شیوه متفاوت درک, سازماندهی, و نگه داری اطلاعات زبان آموزان, سبک یادگیری نامیده می شود. استفاده بیشتر و کمتر از سبک خاصی, به ترتیب اولویت اصلی و فرعی تلقی می گردد. پاسخ 235 دانشجوی زبان انگلیسی به پرسشنامه ی سبک های غالب یادگیری ادراکی رید (1984) نشان داد که سبک های یادگیری شنیداری, دیداری, لامسه ای, و حرکتی, اولویت اصلی بوده, ولی یادگیری فردی و گروهی, اولویت فرعی است. متغیرهایی مانند جنسیت, سن, ترم و مقطع تحصیلی, سطح بسندگی, و رشته تحصیلی نقش به سزا و متفاوتی در سبک یادگیری دانشجویان دارد. شیوه ی یادگیری شنیداری, اولویت فرعی دانشجویان پسر و اولویت اصلی دانشجویان دختر است. همچنین, متغیر سن و سبک لامسه, و مقطع تحصیلی و سبک های لامسه و بصری, رابطه ی معناداری را نمایان می سازد. متغیر ترم تحصیلی و سطح بسندگی با سبک خاصی, تفاوت معنادار ندارد ولی بین رشته تحصیلی و سبک یادگیری لمسی, تفاونی معنادار دیده می شود. یافته های نشان می دهد که معلمان زبان باید توجه خاص و زیادی به روش های گوناگون تدریس و مواد آموزشی متنوع, برای واکنش به سبک های یادگیری متفاوت در هنگام تدریس داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبریان، اسحق، و قاسمی رزوه، جواد. (1397). بررسی سبک های غالب یادگیری ادراکی میان دانشجویان زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 8(2 )، 337-367. SID. https://sid.ir/paper/218612/fa

    Vancouver: کپی

    اکبریان اسحق، قاسمی رزوه جواد. بررسی سبک های غالب یادگیری ادراکی میان دانشجویان زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1397؛8(2 ):337-367. Available from: https://sid.ir/paper/218612/fa

    IEEE: کپی

    اسحق اکبریان، و جواد قاسمی رزوه، “بررسی سبک های غالب یادگیری ادراکی میان دانشجویان زبان انگلیسی،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 8، no. 2 ، pp. 337–367، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218612/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button