مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

944
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سواد سنجش و ارزشیابی مدرسان دانشگاهی زبان انگلیسی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 645 | صفحه پایان 663

چکیده

سواد سنجش و ارزش یابی مدرسان دانشگاه ی در سالهای اخیر به طور فزاینده ای در برنامه های مرتبط با توسعة حرفه ای مدرسان مورد توجه قرار گر فته است. از آنجا که سواد سنجش و ارزشیابی میتواند به مدرسان و دانشجو یان در درک نقش اساسی ارزشیابی در محیط کلاس کمک به سزایی کند, به کارگیری سنجش و ارزش یابی معنادار و پیوسته, نه تنها برای مدرسان و دانشجویان, بلکه برای همگی فعالان عرصة آموزش لازم و مف ید است. در پژوهش حاضر, با هدف بررسی سواد سنجش و ارزش یابی مدرسان دانشگاه, پرسشنامه ای در 4 بخش بر اساس ارز ی ابی مولفه ها ی نظر ی و عملی سنجش و ارزشیابی طراحی شد و میان تعداد 200 نفر از مدرسان دانشگاه توزیع و توسط آنان تکمیل شد. نتایج تحلیل کمی, تفاوت معنادار ی را در میزان سواد سنجش و ارزشیابی مدرسان با تجربه ها ی کاری مختلف و همچنین گرایش های متفاوت رشتة زبان انگلیسی نشان داد. بر اساس نتا یج, پیشنهاد می شود سواد سنجش و ارزشیابی مدرسان با یسته است که مؤلفة اصلی در برنامه های آموزشی مدرسان قلمداد شود و از سو ی متصدیان دوره های توسعة حرفه ای به صورت کاربردی مورد توجه قرار گیرد تا به مدرسان در ارتقای کیفیت سنجش و ارزشیابی کمک کرده و به رشد دستاوردهای یادگیری دانش آموزان بیانجامد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهماندوست، زهره، علوی، سیدمحمد، و کیوان پناه، شیوا. (1397). بررسی سواد سنجش و ارزشیابی مدرسان دانشگاهی زبان انگلیسی در ایران. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 8(2 )، 645-663. SID. https://sid.ir/paper/218616/fa

    Vancouver: کپی

    مهماندوست زهره، علوی سیدمحمد، کیوان پناه شیوا. بررسی سواد سنجش و ارزشیابی مدرسان دانشگاهی زبان انگلیسی در ایران. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1397؛8(2 ):645-663. Available from: https://sid.ir/paper/218616/fa

    IEEE: کپی

    زهره مهماندوست، سیدمحمد علوی، و شیوا کیوان پناه، “بررسی سواد سنجش و ارزشیابی مدرسان دانشگاهی زبان انگلیسی در ایران،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 8، no. 2 ، pp. 645–663، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218616/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button