مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روان شناسی مهارت نگارش: ابهام پذیری عاملی موثر بر کمیت و کیفیت نگارش زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 393 | صفحه پایان 415

چکیده

 عوامل روان شناختی و به ویژه ابهام پذیری در یادگیری زبان دوم نقش به سزایی دارند. روابط متغیر ابهام پذیری با متغیرهای زبان در پژوهشهای پیشین سنجیده شده است ولی پژوهشی درباره رابطه با مهارتهای تولیدی همچون نگارش, انجام نشده است. نقش این عامل در پژوهش حاضر, در پدیده کمی انسداد و کیفیت نگارش زبان بررسی شده است. بدین منظور 120 شرکت کننده بطور تصادفی گزینش شدند که در سطح پیشرفته از دو دانشگاه واقع در تهران به فراگیری زبان انگلیسی مشغول بودند. نخست, شرکت کنندگان پرسشنامه ابهام پذیری را تکمیل کردند و سپس رابطه نمره های حاصل با نمره هر دانشجو از پرسشنامه انسداد نگارش سنجیده شد؛ همچنین نگارش هر دانشجو با معیارسنجش کیفیت نگارش ارزشیابی شد و میانگین نمره شاخص کیفی نگارش برای هر دانشجو به دست آمد. نتایج حاکی از رابطه مثبت و معنادار متغیر ابهام پذیری و شاخص های کیفی نگارش است, حال آنکه رابطه متغیر ابهام پذیری و انسداد نگارش منفی و معنادار نشان داده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتاحی پور، مجید. (1395). روان شناسی مهارت نگارش: ابهام پذیری عاملی موثر بر کمیت و کیفیت نگارش زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 6(2 )، 393-415. SID. https://sid.ir/paper/218619/fa

    Vancouver: کپی

    فتاحی پور مجید. روان شناسی مهارت نگارش: ابهام پذیری عاملی موثر بر کمیت و کیفیت نگارش زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1395؛6(2 ):393-415. Available from: https://sid.ir/paper/218619/fa

    IEEE: کپی

    مجید فتاحی پور، “روان شناسی مهارت نگارش: ابهام پذیری عاملی موثر بر کمیت و کیفیت نگارش زبان انگلیسی،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 6، no. 2 ، pp. 393–415، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218619/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button