مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,325
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,754
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه تفکر نقادانه در نظام آموزشی ایران

صفحات

 صفحه شروع 299 | صفحه پایان 323

چکیده

 در نظام های آموزشی سراسر دنیا, انگاره آموزش تفکر در سطوح عالیتر از یک سو و استفاده از مطالب درسی به عنوان ابزاری برای تفکر از سوی دیگر سبب شده تا تفکر نقادانه به عنوان یک مفهوم بنیادین و یک آرمان آموزشی مطرح شود. انجام پژوهش به منظور فهم اینکه تفکر نقادانه به عنوان آرمانی آموزشی تا چه میزان واقعیت آموزشی پیدا کرده از اهمیت بسزایی برخوردار است. این پژوهش بر آنست تا جایگاه تفکر نقادانه در نظام آموزشی ایران را مطالعه و بررسی کند. در این راستا با بهره گیری از پرسشنامه های موجود و بومی سازی آنها از 300 شرکت کننده بزرگسال دارای مدرک دیپلم تا دکتری تخصصی مصاحبه به عمل آمد. نتایج پژوهش نشان داد که بیشتر شرکت کنندگان آشنایی کافی با تفکر نقادانه و نقش آن در آموزش ندارند و آموزش به شیوه سنتی که متمرکز بر حفظ مطالب درسی باشد را تجربه کرده اند. تفاوت معناداری بین رشته های مختلف یا رده های تحصیلی مختلف مشاهده نشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری، محمدباقر، بیرجندی، پرویز، و مفتون، پرویز. (1396). جایگاه تفکر نقادانه در نظام آموزشی ایران. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 7(2 )، 299-323. SID. https://sid.ir/paper/218634/fa

    Vancouver: کپی

    باقری محمدباقر، بیرجندی پرویز، مفتون پرویز. جایگاه تفکر نقادانه در نظام آموزشی ایران. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1396؛7(2 ):299-323. Available from: https://sid.ir/paper/218634/fa

    IEEE: کپی

    محمدباقر باقری، پرویز بیرجندی، و پرویز مفتون، “جایگاه تفکر نقادانه در نظام آموزشی ایران،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 7، no. 2 ، pp. 299–323، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218634/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button