مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,008
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

586
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای تمرین ذهنی بر توانایی یادگیری واژه های زبان انگلیسی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف اصلی از انجام این پژوهش نیمه آزمایشی, بررسی اثرات آموزش راهبردهای تمرین ذهنی در یادگیری دایره واژگانی زبان دوم بود. چهار روش مورد مطالعه قرار گرفت (الف) تمرین ذهنی آوایی, (ب) تمرین ذهنی غیرملفوظ, (ج) تمرین ذهنی آوایی و غیرملفوظ, (د) و بدون آموزش تمرین ذهنی. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای, 162 دانشجو از چهار رشته کلاس درس زبان عمومی آزمودنی های این مطالعه را تشکیل دادند. داده های به دست آمده با روش تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی شفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج آماری نشان داد که هر سه روش آموزش راهبردهای تمرین ذهنی در یادداری و بازشناسی واژه ها موثر بوده اند. به علاوه, در مقایسه کلی بین سه روش, بین دو روش آموزش راهبردهای تمرین ذهنی آوایی و غیرملفوظ تفاوت معناداری دیده نشد, اما, روش آموزش راهبردهای تمرین ذهنی آوایی و غیرملفوظ به گونه ای معنادار موثرتر از دو روش دیگر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پوردریایی نژاد، علی. (1390). مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای تمرین ذهنی بر توانایی یادگیری واژه ‌های زبان انگلیسی در دانشجویان. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 1(1)، 21-36. SID. https://sid.ir/paper/218688/fa

    Vancouver: کپی

    پوردریایی نژاد علی. مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای تمرین ذهنی بر توانایی یادگیری واژه ‌های زبان انگلیسی در دانشجویان. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1390؛1(1):21-36. Available from: https://sid.ir/paper/218688/fa

    IEEE: کپی

    علی پوردریایی نژاد، “مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای تمرین ذهنی بر توانایی یادگیری واژه ‌های زبان انگلیسی در دانشجویان،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 1، no. 1، pp. 21–36، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218688/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا