Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,215
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

556
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر کشور سازنده نام تجاری بر ارزش ویژه نام تجاری

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 74

چکیده

 یکی از معیارهای اثرگذار در فرآیند خرید, کشور سازنده و مبدا کالاها است. بسیاری از مردم, ذهنیتی که از یک کشور دارند را به کالاهای ساخته شده توسط آن کشور تعمیم می دهند. این مساله می تواند برای صاحبان نام های تجاری در اتخاذ استراتژی های نام تجاری برتر, موثر باشد. در این پژوهش تاثیر کشور سازنده نام تجاری بر آگاهی و قدرت نام تجاری و نیز ارزش ویژه نام تجاری مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش, دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بوده که نمونه ای 230 نفری از آن ها برای بررسی مورد استفاده قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل آماری این پژوهش با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL انجام شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که اثر کشور سازنده بر آگاهی, قدرت نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری مثبت و معنادار بوده است. این در حالی است که اثر معنادار قدرت نام تجاری بر ارزش ویژه نام تجاری رد شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رنجبریان، بهرام، محمودی، ادریس، و قاسمی، افشین. (1392). بررسی تاثیر کشور سازنده نام تجاری بر ارزش ویژه نام تجاری. مدیریت بازاریابی، 8(18)، 63-74. SID. https://sid.ir/paper/218837/fa

    Vancouver: کپی

    رنجبریان بهرام، محمودی ادریس، قاسمی افشین. بررسی تاثیر کشور سازنده نام تجاری بر ارزش ویژه نام تجاری. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1392؛8(18):63-74. Available from: https://sid.ir/paper/218837/fa

    IEEE: کپی

    بهرام رنجبریان، ادریس محمودی، و افشین قاسمی، “بررسی تاثیر کشور سازنده نام تجاری بر ارزش ویژه نام تجاری،” مدیریت بازاریابی، vol. 8، no. 18، pp. 63–74، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218837/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا