مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک توسط مشتریان شعب بانک صادرات شهرستان یزد

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 120

چکیده

 امروزه, رضایت مشتری به عنوان مهم ترین شاخص جدید عملکرد سازمان ها برای کسب مزیت رقابتی در نظر گرفته می شود. در نظام بانکداری نیز مشتریان, محور اصلی بوده و در واقع همه کارها برای جلب رضایت, توجه و جذب آن هاست. در این راستا, ارائه یک مدل پذیرش تکنولوژی ویژه برای تشریح و تجزیه و تحلیل رفتاری کاربرد فناوری های موجود, ضروری می باشد. از این رو در این مقاله یک مدل پذیرش تکنولوژی توسعه یافته, در جهت پذیرش موبایل بانک توسط مشتریان معرفی و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. این چارچوب به منظور توضیح و درک بهتر رفتار استفاده از موبایل بانک, جنبه هایی از مدل پذیرش تکنولوژی (TAM) را با جنبه های از تئوری انتشار نوآوری (IDT) ادغام می کند. روش این مطالعه از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی می باشد و به مدت 6 ماه در سال 1390 انجام یافته است. جامعه آماری را مشتریان شعب بانک صادرات شهرستان یزد تشکیل می دهد. از این جامعه نمونه ای به حجم 296 نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. علاوه بر این از تحلیل مسیر برای آزمون فرضیات و بررسی روابط میان مولفه های چارچوب تحقیق استفاده شد و در پایان صحت روابط مولفه های این چارچوب مفهومی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که کلیه عوامل شناسایی شده در مدل اثر مستقیم یا غیر مستقیمی بر استفاده واقعی کاربران از موبایل بانک دارد که از میان مزایای دریافت شده در رتبه اول قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کنجکاومنفرد، امیررضا، و میرحسینی، مریم. (1392). بررسی عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک توسط مشتریان شعب بانک صادرات شهرستان یزد. مدیریت بازاریابی، 8(18)، 107-120. SID. https://sid.ir/paper/218841/fa

    Vancouver: کپی

    کنجکاومنفرد امیررضا، میرحسینی مریم. بررسی عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک توسط مشتریان شعب بانک صادرات شهرستان یزد. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1392؛8(18):107-120. Available from: https://sid.ir/paper/218841/fa

    IEEE: کپی

    امیررضا کنجکاومنفرد، و مریم میرحسینی، “بررسی عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک توسط مشتریان شعب بانک صادرات شهرستان یزد،” مدیریت بازاریابی، vol. 8، no. 18، pp. 107–120، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218841/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button