مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,047
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

763
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر عوامل کلیدی بازاریابی در موفقیت شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 119

چکیده

 علیرغم نقش محوری کسب و کارهای کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی کشورها, درصد بالایی از بنگاه های کوچک در سال های اولیه تأسیس با شکست مواجه می شوند. در حوزه فناوری های برتر به دلیل وابستگی زیاد به فناوری در حال تغییر و نیاز به سرمایه اولیه بالا, بنگاه ها با وضعیت دشوارتری روبه رو هستند. با درنظر گرفتن این موضوع که شرکت های فناور بخش مهمی از مخاطبین موضوع شرکت های دانش بنیان را تشکیل می دهد, بررسی این شرکت ها اهمیت بیشتری می یابد. پژوهشگران همواره درصدد شناسایی عوامل موفقیت یا شکست این شرکت ها بوده اند. در بیشتر پژوهش های صورت گرفته ضعف دانش و مهارت های بازاریابی به عنوان یکی از دو علت اصلی شکست این شرکت ها معرفی شده است. در پژوهش پییش رو, مؤلفه های بازاریابی موثر در موفقیت شرکت های کوچک و متوسط مستقر در مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان مورد بررسی و آزمون قرار گرفت. با این هدف, تأثیر چهار مؤلفه ای که دارای بیشترین تکرار در پژوهش ها بودند شامل تمرکز, تصویر ذهنی مثبت, شبکه سازی و جایگاه منحصر به فرد, به عنوان مؤلفه های بازاریابی این شرکت ها مورد شناسایی قرار گرفت و این مؤلفه ها روی شاخص های موفقیت این شرکت ها که مطابق با آئین نامه های وزارت علوم, تحقیقات و فناوری, شامل سه شاخص رشد علمی و فناوری, رشد مالی و اقتصادی و همچنین رشد سازمانی هستند, آزمون شدند. نتایج بررسی آزمون های آماری با استفاده از نرم افزار آماری PLS, نشان می دهد که تمرکز از طریق تأثیر بر شاخص رشد علمی و فناوری و شاخص سازمانی, روی موفقیت این شرکت ها تأثیر می گذارد, جایگاه منحصر به فرد تنها از طریق ارتباط با شاخص علمی و فناوری, تصویر ذهنی مثبت از تأثیر بر شاخص مالی و اقتصادی و سازمانی و شبکه سازی با تأثیر بر شاخص علمی و فناوری, موفقیت شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور را موجب می گردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خنده رو، نرگس، صادقی، تورج، و ملک زاده، غلامرضا. (1395). بررسی تأثیر عوامل کلیدی بازاریابی در موفقیت شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور. مدیریت بازاریابی، 10(32 )، 103-119. SID. https://sid.ir/paper/218858/fa

    Vancouver: کپی

    خنده رو نرگس، صادقی تورج، ملک زاده غلامرضا. بررسی تأثیر عوامل کلیدی بازاریابی در موفقیت شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1395؛10(32 ):103-119. Available from: https://sid.ir/paper/218858/fa

    IEEE: کپی

    نرگس خنده رو، تورج صادقی، و غلامرضا ملک زاده، “بررسی تأثیر عوامل کلیدی بازاریابی در موفقیت شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 32 ، pp. 103–119، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218858/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button