مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,572
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,223
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر شخصیت و تصویر ذهنی برند بر تبلیغات شفاهی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 25

چکیده

 علاقه به برند یک مفهوم مهم در روابط برند-مشتری است و مدیران برند در تلاش برای ایجاد برندهایی محبوب هستند, اما این مفهوم در تحقیقات بازاریابی کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ همچنین تأثیر تصویر و شخصیت برند بر علاقه به برند در تحقیقات تجربی محدودی مورد بررسی قرار گرفته است؛ لذا این پژوهش با هدف آزمون تأثیر سه مفهوم تجانس شخصیت برند, تجانس تصویر استفاده کننده از برند و تجانس تصویر استفاده از برند بر علاقه به برند, وفاداری به برند, نگرش نسبت به برند و نهایتاً تأثیر این سه متغیر بر تبلیغات شفاهی انجام شده است. داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری گردیده و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار لیزرل و تکنیک معادلات ساختاری صورت گرفته است. در این پژوهش, نمونه ای متشکل از 200 نفر از صاحبان خودرو با برند هیوندا در شهر یزد انتخاب شده است. این مطالعه شواهدی مبنی بر اینکه سه مفهوم خودتجانسی می تواند تصوری کاملاً متفاوت نسبت به برند در ذهن مصرف کننده ایجاد کنند که متعاقباً بر نگرش, علاقه و وفاداری به برند تأثیرگذار است, ارائه می دهد. یافته ها نشان می دهد که تجانس شخصیت برند و تجانس تصویر استفاده از برند پیش بینی کننده های قوی تری برای علاقه به برند, وفاداری به برند, نگرش نسبت به برند و تبلیغات شفاهی نسبت به تجانس تصویر کاربر برند هستند. نتایج این پژوهش به مدیران بازاریابی توصیه می کند به شخصیت و تصویر برند به عنوان ویژگی های ناملموس و مزایای سمبلیک کالا توجه خاص مبذول دارند. پیشنهاد می شود تحقیقات آتی جوامع مختلف آماری, برندها و طبقات متفاوت تری از محصولات را مورد بررسی قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانشیان، مرجان، نایب زاده، شهناز، معین الدین، محمود، و اقبالی، اکرم. (1395). بررسی تأثیر شخصیت و تصویر ذهنی برند بر تبلیغات شفاهی. مدیریت بازاریابی، 10(32 )، 1-25. SID. https://sid.ir/paper/218862/fa

    Vancouver: کپی

    دانشیان مرجان، نایب زاده شهناز، معین الدین محمود، اقبالی اکرم. بررسی تأثیر شخصیت و تصویر ذهنی برند بر تبلیغات شفاهی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1395؛10(32 ):1-25. Available from: https://sid.ir/paper/218862/fa

    IEEE: کپی

    مرجان دانشیان، شهناز نایب زاده، محمود معین الدین، و اکرم اقبالی، “بررسی تأثیر شخصیت و تصویر ذهنی برند بر تبلیغات شفاهی،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 32 ، pp. 1–25، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218862/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button