Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,344
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,154
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین برند و مصرف کننده (مورد مطالعه لوازم خانگی برقی)

صفحات

 صفحه شروع 128 | صفحه پایان 147

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین برند و مصرف کننده است. این پژوهش براساس هدف یک تحقیق کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها تحقیقی پیمایشی - توصیفی است. جامعه آماری را کلیه مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی در شهر مشهد تشکیل می دهند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده, متناسب با حجم جامعه, تعداد 420 پرسشنامه در فروشگاه های لوازم برقی در سطح شهر مشهد توزیع و در نهایت 375 پرسشنامه قابل استفاده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. داده های جمع آوری شده به وسیله دو نرم افزار SPSS و LISREL تجزیه و تحلیل شد. از نرم افزار LISREL برای انجام تحلیل عاملی تاییدی و آزمون مدل تحقیق استفاده شد. همچنین به منظور بررسی پایایی و انجام تحلیل عاملی اکتشافی از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که تجربه برند اثر مثبت و معناداری بر رضایت برند, اعتماد برند, تعهد برند و عشق برند دارد, رضایت برند و اعتماد برند اثر مثبت و معناداری بر عشق برند و تعهد برند دارد, عشق به برند و تعهد برند اثر مثبت و معناداری بر تبلیغات دهان به دهان و وفاداری برند دارد. مهم ترین محدودیت پژوهش حاضر عدم همکاری برخی از مدیران فروشگاه های فروشنده لوازم برقی برای توزیع پرسشنامه بود. نتایج پژوهش حاضر می تواند به عنوان منبع ارزشمندی برای بهبود روابط بین یک برند ایرانی و مصرف کننده مورد استفاده مدیران و سیاستگذاران صنعت لوازم برقی در کشور قرار گیرد. این پژوهش برای اولین بار در ایران به بررسی روابط بین یک برند ایرانی و مصرف کننده در صنعت لوازم خانگی برقی می پردازد و در آن ابعاد نوین برند مورد بررسی قرار می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مطهری نژاد، فاطمه، صمدی، سعید، طولابی، زینب، و پوراشرف، یاسان اله. (1393). بررسی رابطه بین برند و مصرف کننده (مورد مطالعه لوازم خانگی برقی). مدیریت بازاریابی، 9(23)، 128-147. SID. https://sid.ir/paper/218872/fa

    Vancouver: کپی

    مطهری نژاد فاطمه، صمدی سعید، طولابی زینب، پوراشرف یاسان اله. بررسی رابطه بین برند و مصرف کننده (مورد مطالعه لوازم خانگی برقی). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1393؛9(23):128-147. Available from: https://sid.ir/paper/218872/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه مطهری نژاد، سعید صمدی، زینب طولابی، و یاسان اله پوراشرف، “بررسی رابطه بین برند و مصرف کننده (مورد مطالعه لوازم خانگی برقی)،” مدیریت بازاریابی، vol. 9، no. 23، pp. 128–147، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218872/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا