مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,305
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ارزش، اثربخشی و ریسک درک شده از سوی مصرف کننده بر قصدخرید محصولات سبز (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران)

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 99

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ارزش, اثربخشی و ریسک درک شده از سوی مصرف کننده بر قصد خرید محصولات سبز در بین مصرف کنندگان جوان می باشد. با استفاده از متغیرهای رفتار آگاهانه مصرف کننده در خرید, اثربخشی درک شده از سوی مصرف کننده, نگرانی زیست محیطی, ارزش درک شده سبز, ریسک درک شده سبز, به عنوان متغیر مستقل, و قصد خرید سبز به عنوان متغیرهای وابسته, مدل تحقیق شکل گرفته است. روش تحقیق حاضر, ازنظر هدف کاربردی بوده و برحسب روش تحقیق, توصیفی است که با به کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده های موردنیاز جمع آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش, دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران می باشد و از روش نمونه گیری به روش تصادفی استفاده گردیده و تعداد 400 نمونه قابل قبول جمع آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و LISREL انجام شده و نتایج پژوهش نشان می دهد که تاثیر متغیرهای رفتار آگاهانه, ارزش درک شده و همچنین اثربخشی درک شده از سوی مصرف کننده بر روی قصد خرید سبز مورد تایید قرار گرفت و نیز ریسک درک شده و نگرانی زیست محیطی متغیرهایی هستند که تاثیرشان بر قصد خرید سبز در نمونه مورد تبیین به تایید نرسید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سمیعی زفرقندی، عادله، نایب زاده، شهناز، و دهقان دهنوی، حسن. (1394). بررسی تاثیر ارزش, اثربخشی و ریسک درک شده از سوی مصرف کننده بر قصدخرید محصولات سبز (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران). مدیریت بازاریابی، 10(27)، 79-99. SID. https://sid.ir/paper/218913/fa

    Vancouver: کپی

    سمیعی زفرقندی عادله، نایب زاده شهناز، دهقان دهنوی حسن. بررسی تاثیر ارزش, اثربخشی و ریسک درک شده از سوی مصرف کننده بر قصدخرید محصولات سبز (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1394؛10(27):79-99. Available from: https://sid.ir/paper/218913/fa

    IEEE: کپی

    عادله سمیعی زفرقندی، شهناز نایب زاده، و حسن دهقان دهنوی، “بررسی تاثیر ارزش, اثربخشی و ریسک درک شده از سوی مصرف کننده بر قصدخرید محصولات سبز (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران)،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 27، pp. 79–99، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218913/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button