مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,304
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تغییرات رفتار مصرف کننده در پی تحریم اقتصادی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 شرایط فعلی ایران و تشدید تحریم علیه ایران برخی برنامه های توسعه ای را به یک ضرورت تبدیل کرده است که یکی از این موارد استفاده از کالای ایرانی است. استفاده از کالای ایرانی سبب رشد صنایع داخلی, کاهش بیکاری, کاهش صادرات نفت خام و منایع معدنی و... شده و در شرایط فعلی باعث کاهش اثرات تحریم های خارجی و کاهش صدمات ناشی از آن بر پیکره اقتصاد ایران که هدف اصلی تحریم هاست, می شود.به همین دلیل این پژوهش به دنبال شناخت و بررسی عوامل موثر بر مصرف کالای ایرانی است. بدین منظور با مبنا قراردادن تئوری رفتار برنامه ریزی شده سعی در تخمین عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده در رابطه با قصد خرید محصولات ایرانی دارد. این پژوهش همچنین با افزودن دو متغیر آگاهی از تحریم و نگرش نسبت به تحریم تلاش می کند درک عمیق تری از شرایط فعلی ایران به دست دهد. علاوه بر این به دلیل اهمیت نگرش و تاثیر قوی آن سعی شده است اثر عوامل مرتبط با آن مانند ادراک از قیمت و کیفیت و همچنین ادراک از توانایی تولید کننده ایرانی بر نگرش نسبت به محصولات ایران مورد بررسی قرار گیرد.نتایج نشان می دهد که ادراک از قمیت, کیفیت و توانایی تولیدکننده ایرانی بر نگرش نسبت به کالای ایرانی اثر مثبت دارد. کنترل رفتاری ادراک شده, نگرش, هنجار ذهنی, آگاهی و نگرش نسبت به تحریم نیز بر قصد مصرف کننده از محصولات ایرانی تاثیر مثبت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غفاری آشتیانی، پیمان، مظفری، امین، و آل مجتبی، زهرا. (1393). تغییرات رفتار مصرف کننده در پی تحریم اقتصادی. مدیریت بازاریابی، 9(24)، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/218930/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری آشتیانی پیمان، مظفری امین، آل مجتبی زهرا. تغییرات رفتار مصرف کننده در پی تحریم اقتصادی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1393؛9(24):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/218930/fa

    IEEE: کپی

    پیمان غفاری آشتیانی، امین مظفری، و زهرا آل مجتبی، “تغییرات رفتار مصرف کننده در پی تحریم اقتصادی،” مدیریت بازاریابی، vol. 9، no. 24، pp. 1–17، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218930/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button