مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,528
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش بازاریابی رابطه مند، بازاریابی حسی و حمایتی در وفاداری مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 138

چکیده

 امروزه بازاریابی به عنوان کلیدی ترین واحد در هر تجارت به شمار می رود. بر هیچ کس پوشیده نیست که مشتری از مهم ترین دارایی های یک سازمان تجاری قلمداد می شود. یکی از ابزارهای ایجاد روابط بلند با مشتری استفاده از بازاریابی رابطه مند می باشد, ولی در حال حاضر با توجه به رقابت شدید بین سازمان های تجاری, تنها استفاده از رویکرد بازاریابی رابطه مندکافی به نظر نمی رسد. در این تحقیق تاثیر عناصر بازاریابی رابطه مندرا با تلفیق دو نوع بازاریابی یعنی بازاریابی حسی و بازاریابی حمایتی بر وفاداری مشتریان مورد بررسی قرار داده ایم. تحقیق حاضر یک مطالعه توصیفی است, که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق 321 نفر از مشتریان بانک های استان آذربایجان غربی می باشد. از شبکه های عصبی مصنوعی و رگرسیون چندگانه و آزمون همبستگی پیرسون برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. شبکه های عصبی چند لایه, با تابع آموزشی تانژانت هایپربولیک, آموزش داده شده با الگوریتم پیش خور برای ساخت مدل شناسایی, بکار گرفته شده اند.نتایج نشان داد که در بانک خصوصی و دولتی متغیرهای بازاریابی حسی, اعتماد و تعهد تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان دارند. در مقایسه نتایج مشخص شد که شبکه های عصبی به نتایجی دقیق تر از آنچه که در آزمون های سنتی آماری بدست آمده است, دست یافته و از این نظر می تواند قابل اعتماد باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیدائی حبشی، اکبر، فضل زاده، علیرضا، و فاریابی، محمد. (1393). بررسی نقش بازاریابی رابطه مند, بازاریابی حسی و حمایتی در وفاداری مشتریان. مدیریت بازاریابی، 9(24)، 113-138. SID. https://sid.ir/paper/218931/fa

    Vancouver: کپی

    شیدائی حبشی اکبر، فضل زاده علیرضا، فاریابی محمد. بررسی نقش بازاریابی رابطه مند, بازاریابی حسی و حمایتی در وفاداری مشتریان. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1393؛9(24):113-138. Available from: https://sid.ir/paper/218931/fa

    IEEE: کپی

    اکبر شیدائی حبشی، علیرضا فضل زاده، و محمد فاریابی، “بررسی نقش بازاریابی رابطه مند, بازاریابی حسی و حمایتی در وفاداری مشتریان،” مدیریت بازاریابی، vol. 9، no. 24، pp. 113–138، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218931/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button