مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

476
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین تعهد رابطه مند و رفع تعارض با رضایت مشتریان کالاهای ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 96

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین تعهد رابطه مند و رفع تعارض با رضایت مشتریان کالاهای ورزشی می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت جزو تحقیقات توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه افرادی بود که جهت خرید به فروشگاه های کالاهای ورزشی مراجعه می کردند. حجم نمونه براساس برآورد حجم احتیاطی نمونه, 345 نفر انتخاب گردید. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های تعهد رابطه مند و رفع تعارض دوییسی و واه (2005) با ضریب پایایی تعهد 0/76, رفع تعارض 0/84؛ رضایت مشتری ماندگانی (1390) با ضریب پایایی 0/87 استفاده گردید. روایی پرسشنامه ها توسط اساتید مجرب تایید گردید و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی آلفای کرونباخ, کلموگروف اسمیرونوف, آزمون تی تک نمونه ای, آزمون تی مستقل, ضریب همبستگی پیرسون, آنووا, آزمون ال اس دی انجام پذیرفت. تمامی تحلیل ها در سطح 05/0≥ P و 01/0≥ P با استفاده از نرم افزار آماری اس پی اس نسخه 22 انجام گردید. یافته ها نشان داد بین تعهد رابطه مند و رفع تعارض با رضایت مشتریان کالاهای ورزشی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و وضعیت تعهد رابطه مند و رفع تعارض از دیدگاه مشتریان کالاهای ورزشی نامطلوب می باشد. همچنین نتایج جمعیت شناختی نشان داد رضایت افراد 47 سال و بالاتر از تعهد و رفع تعارض توسط فروشندگان کمتر از سایر سنین می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستم پور، یوسف، برقی مقدم، جعفر، و شرفی، حسین. (1397). رابطه بین تعهد رابطه مند و رفع تعارض با رضایت مشتریان کالاهای ورزشی. مدیریت بازاریابی، 13(38 )، 87-96. SID. https://sid.ir/paper/218932/fa

    Vancouver: کپی

    رستم پور یوسف، برقی مقدم جعفر، شرفی حسین. رابطه بین تعهد رابطه مند و رفع تعارض با رضایت مشتریان کالاهای ورزشی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1397؛13(38 ):87-96. Available from: https://sid.ir/paper/218932/fa

    IEEE: کپی

    یوسف رستم پور، جعفر برقی مقدم، و حسین شرفی، “رابطه بین تعهد رابطه مند و رفع تعارض با رضایت مشتریان کالاهای ورزشی،” مدیریت بازاریابی، vol. 13، no. 38 ، pp. 87–96، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218932/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button