Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

910
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

634
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ابعاد ادراک قیمت بر خبرگی قیمت و میزان لذت بخشی خرید

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 71

چکیده

 خریداران ایرانی غالبا تجربیات و اطلاعات مثبت و منفی خرید را با انجام تبلیغات شفاهی در اختیار سایرین قرار می دهند, که این امر برای بازاریان مشکلات و فرصت هایی ایجاد می کند. خبرگی قیمت که به معنی رفتارهای جستجو و به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد قیمت کالاها توسط مصرف کنندگان است, غالبا به عنوان بعد منفی قیمت در نظر گرفته می شود. هدف از انجام این تحقیق, معرفی متغیر خبرگی قیمت به عنوان نتیجه ادراکات مثبت (حساسیت به وجهه) و ادراکات منفی (آگاهی از ارزش و قیمت) از قیمت, همچنین بررسی اثرگذاری خبرگی قیمت بر انگیزه خرید لذت جویانه در مصرف کنندگان است. ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده و جامعه آماری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهر اراک می باشد. روش پژوهش برای بررسی مدل مفهومی و آزمون فرضیات تحقیق تکنیک مدل سازی معادله ساختاری می باشد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که حساسیت به وجهه, آگاهی از قیمت و آگاهی از ارزش اجزای تشکیل دهنده خبرگی قیمت در مصرف کنندگان ایرانی هستند و خبرگی قیمت از هر دو نوع ادراک مثبت و منفی نسبت به قیمت ناشی می شود. همچنین, در حالی که خبرگی قیمت, حساسیت به وجهه و آگاهی از ارزش بر خرید لذت جویانه تاثیر مثبت دارند, آگاهی از قیمت بر خرید لذت جویانه تاثیر منفی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری آشتیانی، پیمان. (1394). بررسی تاثیر ابعاد ادراک قیمت بر خبرگی قیمت و میزان لذت بخشی خرید. مدیریت بازاریابی، 10(28)، 49-71. SID. https://sid.ir/paper/218944/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری آشتیانی پیمان. بررسی تاثیر ابعاد ادراک قیمت بر خبرگی قیمت و میزان لذت بخشی خرید. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1394؛10(28):49-71. Available from: https://sid.ir/paper/218944/fa

    IEEE: کپی

    پیمان غفاری آشتیانی، “بررسی تاثیر ابعاد ادراک قیمت بر خبرگی قیمت و میزان لذت بخشی خرید،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 28، pp. 49–71، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218944/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا