مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,493
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

871
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل مرتبط با میزان فروش محصولات توسط پایانه های فروش (خرده فروشان) (ویژه صنایع غذایی شهر کرج)

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 127

چکیده

 ضمن هر چه رقابتی تر شدن فضای کسب و کار علی الخصوص در صنعت مواد غذایی, مهمترین راه حل برای سازمان های فروش امروز به ویژه سازمان های فروشی که دارای سیستم پخش و فروش مویرگی هستند, شناخت هر چه بهتر مشتریان و تامین نیاز های آنها به بهترین شکل است. از آنجایی که مشتریان اصلی این سازمان های فروش, خرده فروشان (پایانه های فروش) هستند, شناخت آنها از لحاظ توان فروش و طبقه بندی آنها به دسته های مختلف به منظور ارائه خدمات اولویت بندی شده, اجتناب ناپذیر است. سازمان های فروش همواره با محدودیت در منابع مواجه هستند. این منابع به طور کلی عبارتند از نیروهای بازاریاب به منظور جذب مشتریان, فضای کافی انبار و ماشین حمل به منظور تحویل به موقع کالاهای سفارش گرفته شده, بودجه های تبلیغاتی به منظور ساخت سردرب و سایبان برای پایانه های فروش و ارائه تخفیفات و اشانتیون ها, نیروهای روابط عمومی و ارتباط با مشتریان به منظور حفظ و نگهداری سطح مطلوب رضایت مشتریان و معرفی محصولات جدید و. . . بنابراین سازمان های فروش درصدد شناخت مشتریان خود به ویژه از حیث توان بالقوه و بالفعل فروش هستند تا بتوانند بخش عمده منابع و توجه خود را به آن دسته از مشتریان که توان فروش بالاتری دارند, اختصاص دهند و بدین ترتیب بازده بالاتری از صرف منابع خود بدست آورند. آنچه ما در این مقاله به دنبال تحقق آن هستیم, شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر فروش در فروشگاه ها و پایانه های فروش (خرده فروشان) مواد غذایی و سپس ارائه مدلی به منظور طبقه بندی فروشگاه ها از لحاظ توان فروش می باشد. جامعه آماری در این تحقیق شامل مجموعه پایانه های فروش مواد غذایی شهر کرج می باشد که تعداد آن بنا بر آخرین سرشماری انجام شده در سال 89 و توسط شبکه اطلاع رسانی بازار, برابر با 4235 عدد می باشد. تعداد نمونه انتخاب شده برابر با 410 عدد و بنا بر روش خوشه ای بوده است. روش انجام تحقیق روش توصیفی پیمایشی و روش همبستگی بوده و ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل پرسش نامه و مشاهده مستقیم بوده است. در تجزیه تحلیل داده ها از هر دو روش توصیفی و استنباطی (و به کمک نرم افزار آماری SPSS) استفاده شده است. نتایج تجزیه تحلیل داده ها نشان می دهد که عوامل مؤثر بر فروش در پایانه های فروش مواد غذایی به ترتیب اهمیت و میزان تأثیرگذاری بر فروش, عبارتند از: سابقه فعالیت فروشگاه, وضعیت مکانی, وضعیت مالکیت, تعداد نیروی انسانی, متراژ فروشگاه, متراژ دهنه فروشگاه, تعداد یخچال, وضعیت محلی, شکل نمایه و تعداد فریزر.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، راحله، نویدی نکو، رضا، و میرزایی، علی اکبر. (1396). بررسی عوامل مرتبط با میزان فروش محصولات توسط پایانه های فروش (خرده فروشان) (ویژه صنایع غذایی شهر کرج). مدیریت بازاریابی، 12(35 )، 111-127. SID. https://sid.ir/paper/218955/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی راحله، نویدی نکو رضا، میرزایی علی اکبر. بررسی عوامل مرتبط با میزان فروش محصولات توسط پایانه های فروش (خرده فروشان) (ویژه صنایع غذایی شهر کرج). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1396؛12(35 ):111-127. Available from: https://sid.ir/paper/218955/fa

    IEEE: کپی

    راحله کاظمی، رضا نویدی نکو، و علی اکبر میرزایی، “بررسی عوامل مرتبط با میزان فروش محصولات توسط پایانه های فروش (خرده فروشان) (ویژه صنایع غذایی شهر کرج)،” مدیریت بازاریابی، vol. 12، no. 35 ، pp. 111–127، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218955/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button