مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

956
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

399
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر شکست کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 109

چکیده

 هدف این تحقیق بررسی تأثیر شکست کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری است. جامعه آماری پژوهش حاضر بانک های تجاری استان قزوین است و نمونه پژوهش شامل سه بانک دولتی, سه بانک خصوصی, سه بانک نیمه دولتی (بانک ملی, سپه, پست بانک, ملت, تجارت, صادرات, اقتصاد نوین, پاسارگاد و پارسیان) که بر اساس قدمت بانک, همکاری, و سهم بالای بازار انتخاب شدند. همچنین از روش نمونه گیری در دسترس برای انتخاب مشتریان استفاده شد. تعداد 350 پرسشنامه برگشت داده شد. برای تحلیل داده های پژوهش از نرم افزار SPSS و AMOS22 و برای رد یا تایید فرضیه ها از مدل یابی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج تحقیق حاضر حاکی از آن است که شکست کیفیت خدمات بر نارضایتی مشتریان, عدم تعهد مشتریان, و وفاداری مشتریان تأثیر می گذارد. همچنین نتایج نشان داد که نارضایتی و عدم تعهد مشتریان بر وفاداری مشتریان تأثیر می گذارد. پیشنهاد می گردد برای افزایش رضایت و همچنین بالا بردن تعهد و ادامه رابطه مستمر مشتریان با سازمان, کیقیت خدمات خود را مطلوب نمایند. با شناخت علل شکایت یا نارضایتی, نوع تأثیرات آنها و میزان تنش زا بودن هر یک از ضعف های خدماتی موجب اخذ تصمیماتی صحیح, جهت حفظ مشتری و کاهش هزینه های نارضایتی مشتری گردند. بانک ها باید با شناسایی دقیق ابعاد وفاداری مشتری, سیستم هایی را در جهت برقراری رضایت مشتریان و در نهایت ایجاد وفاداری هدایت و اجرا نمایند. در اقتصاد رقابتی امروز شرکت ها به هر میزان رضایت مشتریان خود را بالا ببرند, با ایجاد وفاداری در آنها به سودآوری دست می یابند و همچنین به دلیل ورود بانک های بخش خصوصی و افزایش مکرر انتظارات مشتریان در تمام زمینه های مربوط به خدمات مشتری, یک دیدگاه ماندگارتر برای بانک ها عبارتست از تمرکز بر عوامل تعیین کننده ی وفاداری که کمتر محسوس و قابل کپی برداری است, عواملی از قبیل قضاوت های ارزیابانه مشتری همچون کیفیت خدمات و رضایت مندی ها.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجاتی، مهرناز، و راه چمنی، احمد. (1395). تأثیر شکست کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری. مدیریت بازاریابی، 10(30 )، 93-109. SID. https://sid.ir/paper/218960/fa

    Vancouver: کپی

    نجاتی مهرناز، راه چمنی احمد. تأثیر شکست کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1395؛10(30 ):93-109. Available from: https://sid.ir/paper/218960/fa

    IEEE: کپی

    مهرناز نجاتی، و احمد راه چمنی، “تأثیر شکست کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 30 ، pp. 93–109، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218960/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button