مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,028
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر توسعه ی محصول جدید و استراتژی های بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی (مطالعه موردی: شرکت های تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی)

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 44

چکیده

 در دهه های اخیر, ورود به بازارهای خارجی نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشورها ایفا کرده است. هدف این پژوهش, بررسی تأثیر توسعه محصول جدید و استراتژی های بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف, کاربردی و از لحاظ پژوهش, توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری, شرکت های تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی, نمونه آماری شرکت های تولیدی و صادراتی شهرستان ارومیه که تعدادشان 55 شرکت, می باشد. داده ها در نیمه دوم سال 94-93 به روش تمام شماری و مصاحبه, جمع آوری شده است. برای جمع آوری داده ها و اطلاعات از روش کتابخانه ای و میدانی, از پرسشنامه بسته-پاسخ از نوع مقیاس چند درجه ای لیکرت, برای محاسبه قابلیت اعتماد سوالات پرسشنامه از آلفای کرونباخ و تحلیل استنباطی از آزمون کلموگروف-اسمیرنف و رگرسیون, از نرم افزار 21 SPSS, Smart PLS استفاه شد. نتایج نشان می دهد توسعه محصول جدید و استراتژی بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی تأثیر معناداری دارد. همچنین فرضیه های فرعی نشان می دهد توسعه محصول جدید بر عملکرد صادراتی, استراتژی بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی, تأثیر معناداری دارد. ولی استراتژی بازاریابی بین الملل بر توسعه محصول جدید تأثیر معناداری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، رضا، صفرخانی، مهدی، ایمانی، عباس، و خلیل زاده، محسن. (1395). بررسی تأثیر توسعه ی محصول جدید و استراتژی های بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی (مطالعه موردی: شرکت های تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی). مدیریت بازاریابی، 10(30 )، 31-44. SID. https://sid.ir/paper/218961/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی رضا، صفرخانی مهدی، ایمانی عباس، خلیل زاده محسن. بررسی تأثیر توسعه ی محصول جدید و استراتژی های بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی (مطالعه موردی: شرکت های تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1395؛10(30 ):31-44. Available from: https://sid.ir/paper/218961/fa

    IEEE: کپی

    رضا رضایی، مهدی صفرخانی، عباس ایمانی، و محسن خلیل زاده، “بررسی تأثیر توسعه ی محصول جدید و استراتژی های بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی (مطالعه موردی: شرکت های تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی)،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 30 ، pp. 31–44، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218961/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button