مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر تحریف های شناختی بر تصویر ذهنی برند (مطالعه موردی: مشتریان شرکت همکاران سیستم)

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 94

چکیده

 یکی از اهداف سازمان های خدماتی ایجاد تصویر ذهنی متبت از برند خود در ذهن مشتریان است. از این رو امروزه ایجاد تصویر ذهنی مثبت در ذهن مشتریان از مهم ترین حوزه های مورد مطالعه در زمینه برند گذاری است. از سوی دیگر, عوامل مختلفی بر تصویر ذهنی مشتریان تأثیرگذار است که تحریف های شناختی از مهم ترین آنها است. از این رو, هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تحریف های شناختی بر تصویر ذهنی برند در بین مشتریان شرکت همکاران سیستم است. پژوهش حاضر از نظر هدف جزء پژوهش کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده های پژوهش جزء پژوهش های توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان شرکت همکاران سیستم در شهر اصفهان در پاییز 1395 می باشد که به این شرکت مراجعه کرده اند و برابر با 1400 نفر محاسبه شده است. به منظور تعیین حجم نمونه از جدول کرجسی-مورگان استفاده شد و حجم نمونه برابر با 300 نفر تعیین گردید. روش نمونه گیری در پژوهش حاضر از نوع نمونه گیری تصادفی ساده است. به منظور جمع آوری داده های پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته ای شامل 18 سؤال استفاده شده است. به منظور استفاده از پرسشنامه مذکور, ابتدا روایی و پایایی آن مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج پژوهش حاضر نشان داد تحریف های شناختی بر تصویر ذهنی برند تأثیر معنی داری دارد. همچنین بخش دیگری از نتایج این پژوهش نشان داد تحریف های شناختی بر تصویر ذهنی شناختی, عاطفی و رفتاری برند تأثیر معنی داری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، ندا، و غفاری، محمد. (1396). بررسی تأثیر تحریف های شناختی بر تصویر ذهنی برند (مطالعه موردی: مشتریان شرکت همکاران سیستم). مدیریت بازاریابی، 12(36 )، 83-94. SID. https://sid.ir/paper/218970/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی ندا، غفاری محمد. بررسی تأثیر تحریف های شناختی بر تصویر ذهنی برند (مطالعه موردی: مشتریان شرکت همکاران سیستم). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1396؛12(36 ):83-94. Available from: https://sid.ir/paper/218970/fa

    IEEE: کپی

    ندا مرادی، و محمد غفاری، “بررسی تأثیر تحریف های شناختی بر تصویر ذهنی برند (مطالعه موردی: مشتریان شرکت همکاران سیستم)،” مدیریت بازاریابی، vol. 12، no. 36 ، pp. 83–94، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218970/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button