Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,229
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل وب سایت مناسب انتخاب وب سایت مناسب جهت انتشار تبلیغ اینترنتی

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 39

چکیده

 انتشار تبلیغ از مجرای اینترنت مقوله ای است که تجاری شدن وب اهمیت آن را دو چندان کرده است. وجود بیش از 65 میلیارد وب سایت در اینترنت باعث شده تا انتشار تبلیغ با اثربخشی بالا از این مجرا به آن راحتی که به نظر می رسد امکان پذیر نباشد. از این روی, این تحقیق به منظور پاسخ گویی به این پرسش شکل گرفت که؛ مناسب ترین وب سایت برای انتشار یک تبلیغ نمایشی در دنیای وب کدام است؟ در این مطالعه به دلیل این که مفهوم «وب سایت مناسب» (Right Website) و تبلیغ در حوزه وب یک مقوله نسبتا نوین در ایران است, از یک روش ترکیبی قیاسی - استقرایی استفاده شد. بدین شکل که, ابتدا یک تحلیل محتوا در مطالعات بین المللی صورت گرفت و از میان بیش از 90 مطالعه گذشته در حوزه تبلیغات و بازاریابی اینترنتی 5 مشخصه اساسی تاثیرگذار بر انتخاب وب سایت مناسب شناسایی شد. مشخصه های کلیدی شامل: کیفیت خدمات الکترونیکی, طراحی کاربرگرا, مدل کسب و کار الکترونیکی, تعامل, و نوع درگیری وب سایت شناسایی شد.سپس با توجه به مشخصه های استخراج شده مدل مفهومی انتخاب وب سایت مناسب طراحی شد. به منظور ارزیابی مدل یک پرسشنامه 5 گزینه ای لیکرت که هر کدام از مشخصه ها را در قالب یک فرضیه مطرح و تاثیرگذاری آن ها را بر انتخاب وب سایت مناسب جهت انتشار تبلیغ مورد پیمایش و آزمون قرار می داد, تدوین شد. با این که آزمون یک آزمون سخت گیرانه بود, تمامی فرضیه ها مورد تایید خبرگان قرار گرفتند. پس از تایید مدل مفهومی, یک روش شناسی اختصاصی جهت عملیاتی کردن مدل بر اساس دوری و نزدیکی از هدف فلسفه TOPSIS طراحی و با توجه به این مکانیزم, مدل انتخاب وب سایت مناسب ارائه شده است. در انتها یک مورد مطالعاتی جهت ارزیابی چگونگی کارکرد مدل انتخاب و نتایج نشان داد که مدل از قابلیت عملیاتی مناسبی برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدرزاده، کامبیز، بهبودی، مهدی، و اردکانی، الهیار. (1391). مدل وب سایت مناسب انتخاب وب سایت مناسب جهت انتشار تبلیغ اینترنتی. مدیریت بازاریابی، 7(15)، 15-39. SID. https://sid.ir/paper/218982/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرزاده کامبیز، بهبودی مهدی، اردکانی الهیار. مدل وب سایت مناسب انتخاب وب سایت مناسب جهت انتشار تبلیغ اینترنتی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1391؛7(15):15-39. Available from: https://sid.ir/paper/218982/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز حیدرزاده، مهدی بهبودی، و الهیار اردکانی، “مدل وب سایت مناسب انتخاب وب سایت مناسب جهت انتشار تبلیغ اینترنتی،” مدیریت بازاریابی، vol. 7، no. 15، pp. 15–39، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218982/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا