مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,182
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین عوامل تاثیرگذار بر عرق ملی مصرف کننده و رفتار خرید در کالاهای خارجی در خراسان رضوی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

کلیدواژه

رQ2

چکیده

 این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی و کاربردی است هدف از انجام این تحقیق آزمون ارتباط بین عرق ملی مصرف کننده و حالات اوست. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه پایگاه های خرید مصرف کنندگان شامل (خرده فروشی ها, فروشگاه های زنجیره ای, بازار لوازم مصرفی و ...) در مشهد و نیشابور در سال 90-89 است که با توجه به آن, حجم نمونه به روش خوشه ای دو مرحله ای 385 نفر تعیین شد. نتایج حاصل از تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی سنجیده شد که برای تجزیه و تحلیل داده ها در سطح توصیفی از نرم افزارآماری spss نسخه 19 و در سطح استنباطی داده ها, از نرم افزار لیزرل نسخه 8.53 استفاده شد. در نهایت نتایج تحقیق نشان داد که بین عوامل دموگرافیک و عرق ملی رابطه قابل تحلیلی وجود ندارد و بین فاکتورهای اجتماعی- روانی, فرهنگ, اهمیت خرید کالا و عرق ملی رابطه مثبتی وجود ندارد و بین ضرورت خرید کالا و اهمیت خرید کالا رابطه معنادار و معکوسی وجود دارد. نتیجه ای که از تجزیه و تحلیل داده ها گرفته شد, نشان داد که عرق ملی مصرف کنندگان ایرانی پایین می باشد و در نتیجه تمایل به خرید محصولات داخلی در ایران پایین است. این مساله زیان های مختلفی را برای اقتصاد و بازرگانی کشور به وجود می آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گوهرجو، الهام، صادقی، تورج، و زنده دل، احمد. (1392). بررسی رابطه بین عوامل تاثیرگذار بر عرق ملی مصرف کننده و رفتار خرید در کالاهای خارجی در خراسان رضوی. مدیریت بازاریابی، 8(21)، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/218990/fa

    Vancouver: کپی

    گوهرجو الهام، صادقی تورج، زنده دل احمد. بررسی رابطه بین عوامل تاثیرگذار بر عرق ملی مصرف کننده و رفتار خرید در کالاهای خارجی در خراسان رضوی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1392؛8(21):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/218990/fa

    IEEE: کپی

    الهام گوهرجو، تورج صادقی، و احمد زنده دل، “بررسی رابطه بین عوامل تاثیرگذار بر عرق ملی مصرف کننده و رفتار خرید در کالاهای خارجی در خراسان رضوی،” مدیریت بازاریابی، vol. 8، no. 21، pp. 1–14، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218990/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button