مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,888
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر پذیرش مصرف کنندگان برای محصولات خاص

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 100

چکیده

 در این تحقیق عومل موثر بر تصمیم به خرید مصرف کنندگان خاص در سه گروه عدم استفاده, استفاده کننده اتفاقی و استفاده کننده دائمی و آگاهانه با استفاده از مدل لاجیت رتبه ای مورد بررسی قرار گرفته است. میوه و سبزی که به صورت ارگانیک, سالم و طبیعی تولید شده و نیاز به بازار خاص یا نیچ دارند به عنوان محصولات خاص در این تحقیق ذکر شده است. شناسایی رفتار مصرف کنندگان تحت تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی از اهداف تحقیق حاضر بوده و بدین منظور داده ها و اطلاعات مورد نیاز از طریق پیمایش های میدانی, با طراحی و تکمیل پرسشنامه به روش نمونه گیری تصادفی ساده از 303 پاسخ گو از میان خریداران سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در بهمن سال 1390 جمع آوری شده است. نتایج حاصل از تخمین رگرسیون نشان می دهد عواملی چون, درآمد مصرف کنندگان, داشتن فرزند زیر 5 سال, شاخص های آگاهی از ویژگی های محصول, برچسب اطلاعات محصول و نیز کیفیت اثر مثبت و معنی داری در احتمال پذیرش و تصمیم به خرید محصولات خاص داشته اند و تحلیل نهایی بر اساس اثرات نهایی صورت پذیرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شهرام فقیهی، علی، و بریم نژاد، ولی. (1392). بررسی عوامل موثر بر پذیرش مصرف کنندگان برای محصولات خاص. مدیریت بازاریابی، 8(21)، 78-100. SID. https://sid.ir/paper/218992/fa

    Vancouver: کپی

    شهرام فقیهی علی، بریم نژاد ولی. بررسی عوامل موثر بر پذیرش مصرف کنندگان برای محصولات خاص. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1392؛8(21):78-100. Available from: https://sid.ir/paper/218992/fa

    IEEE: کپی

    علی شهرام فقیهی، و ولی بریم نژاد، “بررسی عوامل موثر بر پذیرش مصرف کنندگان برای محصولات خاص،” مدیریت بازاریابی، vol. 8، no. 21، pp. 78–100، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218992/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button