مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,004
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر انتخاب برند از جانب مشتریان با استفاده از روش تحلیل عاملی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 64

چکیده

 امروزه اهمیت مفهوم برند در خرید مشتریان به حدی است که برخی از صاحب نظران از آن به عنوان یک محصول کامل یاد کرده و معتقدند بسیاری اوقات مشتریان در عوض آن که محصولی را خریداری نمایند, برندها را می خرند. از این رو شناخت عوامل موثر بر این انتخاب و بررسی ویژگی های خاص برند اهمیتی دو چندان یافته و انجام تحقیقات متنوعی را در این زمینه ضرورت می بخشد. تحقیق حاضر نیز با این هدف و تحت عنوان بررسی علل و عوامل موثر بر انتخاب برند به انجام رسیده است. تحقیق حاضر از لحاظ روش ماهیتی پیمایشی, توصیفی و از لحاظ هدف ساختاری کاربردی دارد. جامعه تحقیق شهروندان شیرازی و نمونه آماری با توجه به شاخص تحلیل عاملی برابر 400 نفر (روش منطقه ای) مدنظر قرارگرفته است.طبق یافته های آماری به دست آمده, 30 متغیر تاثیرگذار در انتخاب برند در 9 دسته کلی قرار گرفته اند, که از میان این 30 متغیر, 5 متغیر شامل قابلیت تلفظ آسان برند, مبهم نبودن برند, به خاطر سپرده شدن آسان برند, زبان نوشتاری و قابل فهم بودن برند در مهم ترین دسته قرار گرفته اند. از طرفی بر اساس تحلیل کیفی دادها نیز مشخص گردید, «تجربه قبلی از خرید برند» برای فرد بیشترین تاثیر را در انتخاب برند از جانب وی داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سمیعی نصر، محمود، علوی، سیدمسلم، و نجفی سیاهرودی، مهدی. (1390). بررسی عوامل موثر بر انتخاب برند از جانب مشتریان با استفاده از روش تحلیل عاملی. مدیریت بازاریابی، 6(10)، 47-64. SID. https://sid.ir/paper/219005/fa

    Vancouver: کپی

    سمیعی نصر محمود، علوی سیدمسلم، نجفی سیاهرودی مهدی. بررسی عوامل موثر بر انتخاب برند از جانب مشتریان با استفاده از روش تحلیل عاملی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1390؛6(10):47-64. Available from: https://sid.ir/paper/219005/fa

    IEEE: کپی

    محمود سمیعی نصر، سیدمسلم علوی، و مهدی نجفی سیاهرودی، “بررسی عوامل موثر بر انتخاب برند از جانب مشتریان با استفاده از روش تحلیل عاملی،” مدیریت بازاریابی، vol. 6، no. 10، pp. 47–64، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219005/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button