مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,712
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ارزش های لذت جویانه بر رفتار خرید مصرف کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 35

چکیده

 امروزه به منظور موفقیت در بازارها فهمیدن ارزش های مصرفی مشتریان و تاثیر آن ها بر رفتار مصرف کنندگان از موضوعات حیاتی می باشد. با توجه به تغییر ارزش های مصرفی در بازارهای امروزی و وجود بخش های مختلف مشتریان بر مبنای ارزش های مصرفی متفاوت, بازاریابان باید نسبت به نیازهای مصرفی متفاوت و رفتار انتخاب محصولات در بخش های مختلف, حساس و متوجه باشند. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر ارزش های لذت جویانه بر گرایش فایده باور, نو طلبی, آگاهی از نام و نشان تجاری (برند), واکنش به محرک های ترفیعات و ترجیح دادن برندهای خارجی و همچنین نقش تعدیل کننده درآمد شخصی بر ارتباط بین ارزش های لذت جویانه و آگاهی از نام و نشان تجاری, می پردازد. به منظور جمع آوری اطلاعات پرسشنامه, در میان400  نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران, به روش تصادفی طبقه ای متناسب با حجم توزیع و از طریق مدل یابی معادلات ساختاری, فرضیه ها مورد آزمون قرار گرفتند. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از جهت شیوه جمع آوری اطلاعات پیمایشی محسوب می شود.بر اساس یافته های تحقیق, با افزایش ارزش های لذت جویانه, گرایش مصرف کنندگان به سمت ارزش های فایده باور کاهش می یابد. همچنین ارزش های لذت جویانه تاثیر مثبتی بر افزایش نوطلبی, آگاهی از نام و نشان تجاری (برند), واکنش به محرک های ترفیعات و ترجیح دادن برندهای خارجی دارد. از طرف دیگر, درآمد شخصی به عنوان متغیر تعدیل کننده بر ارتباط بین ارزش های لذت جویانه و آگاهی از نام و نشان تجاری (برند), تاثیر مثبت می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حیدرزاده، کامبیز، و حسنی پارسا، الهام. (1391). بررسی تاثیر ارزش های لذت جویانه بر رفتار خرید مصرف کنندگان. مدیریت بازاریابی، 7(17)، 17-35. SID. https://sid.ir/paper/219024/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرزاده کامبیز، حسنی پارسا الهام. بررسی تاثیر ارزش های لذت جویانه بر رفتار خرید مصرف کنندگان. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1391؛7(17):17-35. Available from: https://sid.ir/paper/219024/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز حیدرزاده، و الهام حسنی پارسا، “بررسی تاثیر ارزش های لذت جویانه بر رفتار خرید مصرف کنندگان،” مدیریت بازاریابی، vol. 7، no. 17، pp. 17–35، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219024/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button