مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

933
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر هدایای تبلیغاتی بر ارزیابی کلی مصرف کننده (مطالعه موردی: مشتریان محصولات ایرانسل شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 48

چکیده

 هدایای تبلیغاتی یکی از روش های نوین تبلیغات می باشد که سازمان ها به کارمندان و یا مشتریان خود کالاهایی را هدیه می دهند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر هدایای تبلیغاتی بر ارزیابی کلی مصرف کننده است. با استفاده از متغیرهای ماهیت هدیه, ماهیت محصول و تناسب ادراک شده به عنوان متغیر مستقل, و ارزیابی کلی مصرف کننده به عنوان متغیرهای وابسته, مدل تحقیق شکل گرفته است. روش تحقیق حاضر, از نظر هدف, کاربردی بوده و بر حسب روش, تحقیقی علی است که با به کارگیری ابزار پرسشتلمه و روش پیمایشی داده های مورد نیاز جمع آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش, مشتریان محصولات ایرانسل در شهر اصفهان می باشند که به روش تصادفی ساده تعداد 159 نمونه قابل قبول جمع آوری گردیده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهایSPSS و LISREL انجام شده و نتایج پژوهش نشان می دهد بین ماهیت محصول و ارزیابی کلی مصرف کننده رابطه معناداری وجود دارد؛ هم چنین ماهیت هدیه ی تبلیغاتی بر روی ارزیابی کلی مصرف کننده تأثیر مستقیمی دارد اما تناسب ادراک شده بین هدیه ی تبلیغاتی و محصول اثری بر روی ارزیابی کلی مصرف کننده ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرتضی زاده، افشین، نایب زاده، شهناز، و صادقیان، ابوالفضل. (1395). بررسی تأثیر هدایای تبلیغاتی بر ارزیابی کلی مصرف کننده (مطالعه موردی: مشتریان محصولات ایرانسل شهر اصفهان). مدیریت بازاریابی، 10(31 )، 37-48. SID. https://sid.ir/paper/219032/fa

    Vancouver: کپی

    مرتضی زاده افشین، نایب زاده شهناز، صادقیان ابوالفضل. بررسی تأثیر هدایای تبلیغاتی بر ارزیابی کلی مصرف کننده (مطالعه موردی: مشتریان محصولات ایرانسل شهر اصفهان). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1395؛10(31 ):37-48. Available from: https://sid.ir/paper/219032/fa

    IEEE: کپی

    افشین مرتضی زاده، شهناز نایب زاده، و ابوالفضل صادقیان، “بررسی تأثیر هدایای تبلیغاتی بر ارزیابی کلی مصرف کننده (مطالعه موردی: مشتریان محصولات ایرانسل شهر اصفهان)،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 31 ، pp. 37–48، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219032/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button