مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی ایدئولوژی برنامه ی درسی اساتید علوم پزشکی در زمینه ی مولفه های شش گانه برنامه ی درسی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 88

چکیده

 زمینه و هدف: شناسایی ایدئولوژی برنامه ی درسی اساتید می تواند برای طراحان حوزه ی برنامه ی درسی و آموزش به مثابه ی ابزار و نقشه راه عمل نماید. بدین صورت در پژوهش حاضر سعی شده است که به شناسایی و اولویت بندی ایدئولوژی اساتید علوم پزشکی در رابطه با مولفه های شش گانه برنامه ی درسی پرداخته شود. روش بررسی: روش پژوهش از نوع توصیفی – مقطعی می باشد. جامعه ی پژوهش متشکل از کلیه ی اساتید دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) بوده و تعداد 94 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در پژوهش حاضر به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه ی استاندارد ایدئولوژی برنامه ی درسی اسکایرو استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات نرم افزار آماری SPSS v16 مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها: براساس نتایج این مطالعه, اولویت اول ایدئولوژی برنامه ی درسی اساتید علوم پزشکی در هر یک از مولفه های شش گانه شامل ایدئولوژی بازسازی اجتماعی در مولفه هدف؛ ایدئولوژی کارایی اجتماعی در مولفه های تدریس, دانش و فراگیر؛ و ایدئولوژی یادگیرنده محور در مولفه های یادگیری و ارزشیابی بود. نتیجه گیری: ضمن توجه اساتید علوم پزشکی به همه ایدئولوژی های برنامه ی درسی, ایشان در غالب مولفه های برنامه ی درسی ایدئولوژی کارایی اجتماعی را در اولویت بالاتری قرار دادند. به عبارت دیگر, تاکید ایشان بر توانمندسازی فراگیران جهت عملکرد مثمرثمر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گنجی نیا، حسین، حیدری، محمدرضا، شغلی، علیرضا، و مهاجری، منصور. (1397). شناسایی و اولویت بندی ایدئولوژی برنامه ی درسی اساتید علوم پزشکی در زمینه ی مولفه های شش گانه برنامه ی درسی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(31 )، 81-88. SID. https://sid.ir/paper/219196/fa

    Vancouver: کپی

    گنجی نیا حسین، حیدری محمدرضا، شغلی علیرضا، مهاجری منصور. شناسایی و اولویت بندی ایدئولوژی برنامه ی درسی اساتید علوم پزشکی در زمینه ی مولفه های شش گانه برنامه ی درسی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(31 ):81-88. Available from: https://sid.ir/paper/219196/fa

    IEEE: کپی

    حسین گنجی نیا، محمدرضا حیدری، علیرضا شغلی، و منصور مهاجری، “شناسایی و اولویت بندی ایدئولوژی برنامه ی درسی اساتید علوم پزشکی در زمینه ی مولفه های شش گانه برنامه ی درسی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 31 ، pp. 81–88، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219196/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button