مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

487
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه آگاهی از حقوق شهروندی اسلامی با منسانی سازمانی مدیران گروه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 42

چکیده

 زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین آگاهی از حقوق شهروندی اسلامی و منسانی (similar-to-me) سازمانی مدیران گروه-های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان می باشد. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل تمام مدیران گروه های آموزشی و اعضای هیات علمی دارای سابقه ی مدیریت گروه آموزشی بود. نمونه های پژوهش مشتمل بر 117 مدیر گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بودند که دوره های آنلاین حقوق را سپری کرده بودند. نمونه ها با استفاده از روش در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه محقق ساخته در قالب لیکرت 5 گزینه ای بود. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار ( 5/8 lisrel ) انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد در مسیر مستقیم آموزش اصل کرامت (با ضریب مسیر = 20/0-) بیشترین تاثیر را بر روی متغیر وابسته داشته است. در مسیر غیر مستقیم به ترتیب متغیرهای آزادی بیان (17/0-), حق سیاسی-اجتماعی(15/0-) آزادی عقیده (04/0-) بیشترین تاثیر را به واسطه-ی متغیر میانجی (حق امنیت) بر روی متغیر وابسته تحقیق یعنی منسانی سازمانی مدیران گروه های آموزشی داشته است. نتیجه گیری: تمامی متغیرهای پژوهش, تاثیر خود را به واسطه ی متغیر حق امنیت در مسیر غیر مستقیم داشته اند, توصیه می شود جهت تحقق هر چه بیشتر حقوق شهروندی اسلامی و مضامین مرتبط با آن پیش از هر چیز حق امنیت (شغلی-روانی) مهیا شود تا شاهد تاثیر مثبت آن همانند کاهش منسانی سازمانی در مدیران گروه های آموزشی باشیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شامی، رضا، کیاکجوری، داوود، بیگلری، علیرضا، مهراسبی، محمدرضا، شغلی، علیرضا، و قره باغی، حمید. (1397). بررسی رابطه آگاهی از حقوق شهروندی اسلامی با منسانی سازمانی مدیران گروه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(32 )، 34-42. SID. https://sid.ir/paper/219208/fa

    Vancouver: کپی

    شامی رضا، کیاکجوری داوود، بیگلری علیرضا، مهراسبی محمدرضا، شغلی علیرضا، قره باغی حمید. بررسی رابطه آگاهی از حقوق شهروندی اسلامی با منسانی سازمانی مدیران گروه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(32 ):34-42. Available from: https://sid.ir/paper/219208/fa

    IEEE: کپی

    رضا شامی، داوود کیاکجوری، علیرضا بیگلری، محمدرضا مهراسبی، علیرضا شغلی، و حمید قره باغی، “بررسی رابطه آگاهی از حقوق شهروندی اسلامی با منسانی سازمانی مدیران گروه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 32 ، pp. 34–42، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219208/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button