مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش دانشجویان نسبت به رشته ی تحصیلی خود و رابطه ی آن با برخی عوامل افت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1394

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 78

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به اهمیت نگرش دانشجو و تاثیر آن در پیشرفت و افت تحصیلی و با توجه به اینکه نگرش نسبت به رشته ی تحصیلی یکی از عوامل موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان است. مطالعه ی حاضر با هدف تعیین نگرش دانشجویان نسبت به رشته ی تحصیلی خود و رابطه آن با افت تحصیلی انجام گرفت. روش بررسی: نوع این مطالعه توصیفی-تحلیلی بود. تعداد 313 دانشجو با روش نمونه گیری آسان وارد مطالعه شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون آماری کای اسکوئر, تی مستقل و آنوا و رگرسیون خطی انجام شد سطح معناداری 05/0 در نظر گرفته شد. یافته ها: تعداد 313 دانشجو در مطالعه شرکت کردند. معدل وسال دریافت دیپلم با نگرش رابطه ی معنادار داشت (05/0p<). اختلاف نگرش بین رشته های مختلف معنادار بود به طوری که مثبت ترین نگرش مربوط به رشته ی پزشکی و دندان پزشکی و منفی ترین نگرش مربوط به رشته-های بهداشت بود (001/0p<). میزان تحصیلات پدر و واحدهای گذرانده شده نیز با نگرش ارتباط داشت (03/0=P). درکل برخی از عوامل افت تحصیلی با نمره ی کل نگرش ارتباط داشت به طوری که هرچه نگرش مثبت تر, افت تحصیلی کمتر بود (001/0p<, 33/0-r=) نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش مثبت ترین نگرش مربوط به رشته ی پزشکی و دندان پزشکی و منفی ترین نگرش مربوط به رشته های بهداشت می باشد و ارتباط نگرش نیز با برخی از عوامل افت تحصیلی معنا دار شده است, لذا ضروری است که برنامه های مدونی برای تقویت نگرش نسبت به رشته و عواملی که باعث موفقیت تحصیلی می شود تدوین و اجرا گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مومنیان، سمیه، عابدینی پور، اکرم، صدیقیان، طاهره، و طاهری، لیلا. (1397). بررسی نگرش دانشجویان نسبت به رشته ی تحصیلی خود و رابطه ی آن با برخی عوامل افت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1394. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(32 )، 68-78. SID. https://sid.ir/paper/219209/fa

    Vancouver: کپی

    مومنیان سمیه، عابدینی پور اکرم، صدیقیان طاهره، طاهری لیلا. بررسی نگرش دانشجویان نسبت به رشته ی تحصیلی خود و رابطه ی آن با برخی عوامل افت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1394. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(32 ):68-78. Available from: https://sid.ir/paper/219209/fa

    IEEE: کپی

    سمیه مومنیان، اکرم عابدینی پور، طاهره صدیقیان، و لیلا طاهری، “بررسی نگرش دانشجویان نسبت به رشته ی تحصیلی خود و رابطه ی آن با برخی عوامل افت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1394،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 32 ، pp. 68–78، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219209/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button