مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,400
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان رشته کاردرمانی درباره اولین ترم آموزش بالینی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 43

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی یک از اجزای مهم و اساسی از برنامه آموزشی کاردرمانی است. با توجه به اهمیت نحوه شروع و برگزاری اولین کلینیک آموزشی, این مطالعه در پی بررسی تجربیات دانشجویان کاردرمانی در اولین کارآموزی بالینی است.روش بررسی: با استفاده از روش نمونه گیری مبتنی بر هدف, 8 دانشجوی کاردرمانی دانشگاه های علوم بهزیستی و علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی که اولین ترم آموزش بالینی را سپری کرده بودند, انتخاب و از آن ها مصاحبه نیمه ساختار یافته به عمل آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش آنالیز محتوای گرنهایم استفاده شد.یافته ها: از مجموع هشت مصاحبه 254 کد اولیه به دست آمد. این کدها در طی فرآیند تجزیه و تحلیل به سه مفهوم اصلی شامل: مربی و آموزش بالینی, برنامه آموزشی و محیط آموزشی تقسیم و مفاهیم فرعی شامل اهمیت جلسات ابتدایی, تجربه ارتباط با مربی, نیاز به نظارت و فیدبک صحیح, نحوه تشکیل پرونده و گزارش نویسی, لکچر به عنوان استراتژی آموزشی, تنوع در ارزیابی عملکرد دانشجو, شکاف بین آموزش نظری و آموزش بالینی, مشاهده بالینی واحدی کم اثر, نقش برنامه ریزی, پرسنل بعنوان عوامل تاثیر گذار و ویژگی های مرکز و ساختار فیزیکی دسته بندی شدند.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش نشان داد که دانشجویان کاردرمانی تجربه خوشایندی از اولین حضور خود در آموزش بالینی نداشته و با مشکلاتی روبرو بودند. لذا ضروری به نظر می رسد مسوولین در برنامه ریزی های آموزشی برای رفع این مشکلات به منظور تحقق بیشتر اهداف آموزش بالینی کاردرمانی تلاش بیشتری به کار بندند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضائی، مهدی، خانکه، حمیدرضا، رصافیانی، مهدی، و حسینی، محمدعلی. (1393). دیدگاه دانشجویان رشته کاردرمانی درباره اولین ترم آموزش بالینی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 7(13)، 33-43. SID. https://sid.ir/paper/219217/fa

    Vancouver: کپی

    رضائی مهدی، خانکه حمیدرضا، رصافیانی مهدی، حسینی محمدعلی. دیدگاه دانشجویان رشته کاردرمانی درباره اولین ترم آموزش بالینی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛7(13):33-43. Available from: https://sid.ir/paper/219217/fa

    IEEE: کپی

    مهدی رضائی، حمیدرضا خانکه، مهدی رصافیانی، و محمدعلی حسینی، “دیدگاه دانشجویان رشته کاردرمانی درباره اولین ترم آموزش بالینی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 13، pp. 33–43، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219217/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button