مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,224
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,121
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی: مروری بر متون

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 111

چکیده

 زمینه و هدف: گسترش دانش و اطلاعات مفهوم آموزش را معنایی تازه بخشیده است. از مهم ترین دلایل برای استفاده از آموزش الکترونیکی در نظام آموزش پزشکی این است که یادگیری را برعهده یادگیرنده میگذارد. این روش برنامه های آموزش انفرادی را تسهیل می کنند. در این مقاله سعی شده است در مورد چالش ها و راه حل های توسعه ی یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی بحث شود.روش بررسی: پژوهش حاضر به صورت مروری بر متون و با استفاده از شبکه جهان گستر انجام شده است. از بانک های اطلاعاتیMedline ,Ovid , ProQuest,PubMed  و از کلید واژه های «آموزش الکترونیکی, چالش های آموزشی و آموزش علوم پزشکی» به زبان های فارسی و انگلیسی استفاده شد. از تعداد 80 مقاله یافت شده, 30 مقاله که مربوط به موضوع مورد نظر بود انتخاب شدند.یافته ها: تحقیقات نشان می دهند که آموزش الکترونیکی در کنار مزایا و کاربردهای وسیعی که دارد؛ چالش هایی از جمله عدم اجرای آن از سوی اساتید به دلیل بی اطلاعی از کارکرد آن,کم رنگ شدن نقش معلم, نداشتن تخصص استفاده از آن, ترس از استفاده از آن, اعتقادات فرهنگی خاص و وجود منابع ناکافی را می توان ذکر کرد.نتیجه گیری: لازمه موفقیت در اجرای آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی برقراری زیر ساخت ها و استاندارد است. با توجه به اینکه دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مقایسه با دانشگاه های دیگر جهان تجربه ی کمتری دارند. پیشنهاد می گردد با استفاده از تجارب کشورهای سرآمد مناسب ترین روش آموزش الکترونیکی انتخاب شود. همچنین تشکیل کارگاه هایی در این زمینه کمک خواهد نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نادری فر، مهین، قلجایی، فرشته، جلال الدینی، عالیه، رضایی، نسرین، و سالار، علیرضا. (1395). چالش های آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی: مروری بر متون. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(23)، 102-111. SID. https://sid.ir/paper/219228/fa

    Vancouver: کپی

    نادری فر مهین، قلجایی فرشته، جلال الدینی عالیه، رضایی نسرین، سالار علیرضا. چالش های آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی: مروری بر متون. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(23):102-111. Available from: https://sid.ir/paper/219228/fa

    IEEE: کپی

    مهین نادری فر، فرشته قلجایی، عالیه جلال الدینی، نسرین رضایی، و علیرضا سالار، “چالش های آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی: مروری بر متون،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 23، pp. 102–111، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219228/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button