مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,330
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های آموزش بالینی پرستاری (مروری)

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 81

چکیده

 زمینه و هدف : آموزش بالینی جزء اصلی در آموزش پرستاری است که در آن دانشجویان مهارت های پرستاری را آموخته و حرفه ای می شوند. هدف مطالعه حاضر شناسایی چالش های آموزش بالینی بر اساس مطالعات انجام شده در ایران و ارایه راه کارهای مناسب می باشد.روش بررسی: مطالعه حاضر به شیوه مروری و از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی قابل دسترس شامل Magiran , Google scholar,SID,Science Direct,Proquest,CINAHL,PubMed در محدوده ده سال اخیر (1394-1384) انجام شد که 27 مقاله معیارهای مورد نیاز برای بررسی را داشته و در مورد مشکلات و چالش های موجود در آموزش بالینی پرستاری ایران بحث کرده بودند.یافته ها : آموزش بالینی از مربی, دانشجو, پرسنل و مدیریت تشکیل شده است که هریک از آنها در امر آموزش بالینی موثر است, از چالش های موجود می توان به وجود ضعف های علمی و عملی و احساسی عاطفی در مربیان بالینی, دانش و انگیزه پایین دانشجویان, کمبود امکانات رفاهی و تجهیزات در بالین, همکاری و رفتار نامناسب پرسنل بیمارستان با مربی و دانشجو و ضعف مدیریت و برنامه ریزی و نبود هماهنگی بین بخشی اشاره کرد.نتیجه گیری: برای داشتن پرستاران حرفه ای و توانمند نیاز به آموزش بالینی قوی انکارناپذیر است. برای داشتن آموزش بالینی قوی بایستی مربیان بالین توانمند, دانشجویان قوی و با انگیزه, پرسنل بیمارستانی متعهد و دلسوز با مدیریت قوی داشت که از این میان با توجه به کمبود امکانات و نوع نگاه به پرستاری, برای قدم اول وجود مربیان بالینی قوی, مهم تر به نظر میرسد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

علی افسری ممقانی، ابراهیم، و زمان زاده، وحید. (1396). چالش های آموزش بالینی پرستاری (مروری). توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(25)، 68-81. SID. https://sid.ir/paper/219262/fa

Vancouver: کپی

علی افسری ممقانی ابراهیم، زمان زاده وحید. چالش های آموزش بالینی پرستاری (مروری). توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(25):68-81. Available from: https://sid.ir/paper/219262/fa

IEEE: کپی

ابراهیم علی افسری ممقانی، و وحید زمان زاده، “چالش های آموزش بالینی پرستاری (مروری)،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 25، pp. 68–81، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219262/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button