مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,004
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل مرتبط با وضعیت تحصیلی دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان طی سال های 92-1385

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 58

چکیده

 زمینه و هدف: شناخت عوامل موثر بر روند تحصیلی دانشجویان می تواند دانشگاه ها را در رسیدن به رسالت آموزشی خود که همانا ارتقای کیفیت یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان است, یاری نماید. از این رو این مطالعه با هدف بررسی عوامل موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده داروسازی طراحی و اجرا گردید.روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه توصیفی-مقطعی بود. جامعه آماری تحقیق کلیه دانشجویان رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان که تعداد آن ها بالغ بر 294 نفر بود که به صورت سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. داده ها با استفاده از چک لیست حاوی متغیرهای مرتبط با وضعیت تحصیلی و از پرونده آموزشی دانشجویان استخراج شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های همبستگی و رگرسیون انجام شد.یافته ها: از مجموع 294 نفر دانشجو تعداد 169 نفر (57.5 درصد) دختر و 125 نفر معادل 42.5 درصد پسر بودند. همچنین بین متغیرهای جنسیت با واحدهای افتاده (0.289|= r), معدل دانشگاه (0.413-= r), معدل دیپلم (0.408-= r), تعداد نیمسال مشروطی (0.137= r) و همچنین واحد افتاده با معدل دیپلم (0.304-= r) و در نهایت معدل دیپلم با معدل دانشگاه (0.423= r) ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که متغیرهای جنسیت, واحد افتاده, واحد گذرانیده و معدل دیپلم پیش بینی کننده معنادار وضعیت تحصیلی هستند. نتیجه گیری: عواملی که به نوعی با وضعیت تحصیلی دانشجویان ارتباط دارند در روند تحصیلی آنان تاثیرگذار بوده که می توان با بررسی آن ها در بدو ورود به دانشگاه پیشرفت تحصیلی دانشجویان را تا حدودی پیش بینی نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صفوی، سیدزین العابدین، رستمی، بهرام، معین، زهرا، رستمی، حجت، و فکور، احسان. (1396). بررسی عوامل مرتبط با وضعیت تحصیلی دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان طی سال های 92-1385. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(25)، 51-58. SID. https://sid.ir/paper/219266/fa

Vancouver: کپی

صفوی سیدزین العابدین، رستمی بهرام، معین زهرا، رستمی حجت، فکور احسان. بررسی عوامل مرتبط با وضعیت تحصیلی دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان طی سال های 92-1385. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(25):51-58. Available from: https://sid.ir/paper/219266/fa

IEEE: کپی

سیدزین العابدین صفوی، بهرام رستمی، زهرا معین، حجت رستمی، و احسان فکور، “بررسی عوامل مرتبط با وضعیت تحصیلی دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان طی سال های 92-1385،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 25، pp. 51–58، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219266/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button