مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه کارکنان در مورد سلامت سازمانی نظام آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر اساس الگوی هوی و فیلدمن

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 33

چکیده

 زمینه و هدف: زمینه و هدف سلامت سازمانی, یکی از گویاترین و بدیهی ترین شاخص های اثربخشی سازمانی است. در سازمان های سالم کارمندان متعهد, وظیفه شناس و سودمند هستند و از روحیه و عملکرد بالایی برخوردارند. آگاهی مدیران از میزان سلامت سازمانی در موفقیت, شادابی کارکنان و مسوولان می تواند نقش موثری داشته باشد. این مطالعه جهت ارزیابی سلامت سازمانی نظام آموزشی از نظر کارکنان دانشکده های علوم پزشکی بر اساس الگوی هوی و فیلدمن طراحی و اجرا شد.روش بررسی: پژوهش فوق یک مطالعه توصیفی پیمایشی و از لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری آن کارکنان شاغل در دانشکده های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زنجان می باشد. که به تعداد 147 نفر به عنوان حجم نمونه به روش طبقه بندی انتخاب و وارد مطالعه شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه 44 سووالی سلامت سازمانی هوی و همکاران (1996) استفاده شد. ضریب پایایی آلفا کرونباخ آن در مطالعه اردلان برابر با 0.91 تعیین شده بود, ولی در مطالعه صورت گرفته این میزان 0.89 به دست آمد. روایی پرسشنامه به شکل صوری مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 22 و برای بررسی نتایج از آمار توصیفی, آزمون میانگین ها و از ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید.یافته ها: پاسخگویان سلامت سازمانی را در حد خوب (84.8 درصد) ارزیابی کردند. بالاترین رتبه مربوط به دانشکده پزشکی (87.19) و پایین ترین رتبه مربوط به دانشکده داروسازی (49.67) بود.نتیجه گیری: کارکنان سلامت سازمانی نظام آموزشی را در سطح خوب ارزیابی کردند. با این وجود مسوولان و سیاست گذاران نظام آموزشی می توانند نقش به سزایی در ارتقای سطح نهادی و فنی جهت افزایش بازدهی نظام آموزشی داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حیدری کمررودی، رویا، خداوردی، یداله، درودی، هما، و فرهمندیان، ارشد. (1395). دیدگاه کارکنان در مورد سلامت سازمانی نظام آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر اساس الگوی هوی و فیلدمن. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(22)، 27-33. SID. https://sid.ir/paper/219274/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری کمررودی رویا، خداوردی یداله، درودی هما، فرهمندیان ارشد. دیدگاه کارکنان در مورد سلامت سازمانی نظام آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر اساس الگوی هوی و فیلدمن. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(22):27-33. Available from: https://sid.ir/paper/219274/fa

    IEEE: کپی

    رویا حیدری کمررودی، یداله خداوردی، هما درودی، و ارشد فرهمندیان، “دیدگاه کارکنان در مورد سلامت سازمانی نظام آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر اساس الگوی هوی و فیلدمن،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 22، pp. 27–33، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219274/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button