Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,045
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,272
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ی میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با پیشرفت تحصیلی و اعتماد در روابط بین فردی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 43

چکیده

 زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه­ ی بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی مبتنی بر تلفن همراه با پیشرفت تحصیلی و اعتماد در روابط بین فردی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام گرفت.روش بررسی: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد؛ جامعه­ ی آماری شامل دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده­ ی بهداشت و دانشجویان دکترای عمومی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بودند. با توجه به روش نمونه گیری هدفمند تعداد 150 نفر از دانشجویان انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه­ ی مقیاس اعتماد در روابط بین فردی رمپل و هولمز (Rempel & Holmes), پرسشنامه ­ی محقق ساخته میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و پیشرفت تحصیلی استفاده شد.یافته­ها: بین زمان اختصاص داده شده به شبکه ها و تعداد عضویت در گروه های اجتماعی مجازی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه ­ی منفی و معناداری وجود داشت (p<0.01). پیشرفت تحصیلی دانشجویانی که از شبکه های اجتماعی مجازی جهت مقاصد علمی استفاده می کردند بیشتر از دانشجویانی است که از شبکه های اجتماعی مجازی جهت مقاصد غیر علمی استفاده می کردند (T=4.93, P<0.01). بین زمان اختصاص داده شده به شبکه های اجتماعی با مولفه های قابلیت اعتماد, پیش بینی پذیری و وفاداری رابطه­ ی منفی و معناداری مشاهده شد(P<0.05).نتیجه گیری: پیشنهاد می شود با تشکیل کارگاه ها و دوره های آموزشی درباره­ ی چگونگی استفاده علمی از شبکه های مجازی و آشنایی دانشجویان با انواع شبکه های علمی مجازی در جهت بهبود و تقویت یادگیری دانشجویان تلاش نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رضوانی، ابوالقاسم، و عجم، علی اکبر. (1395). رابطه ی میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با پیشرفت تحصیلی و اعتماد در روابط بین فردی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(24)، 33-43. SID. https://sid.ir/paper/219297/fa

Vancouver: کپی

رضوانی ابوالقاسم، عجم علی اکبر. رابطه ی میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با پیشرفت تحصیلی و اعتماد در روابط بین فردی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(24):33-43. Available from: https://sid.ir/paper/219297/fa

IEEE: کپی

ابوالقاسم رضوانی، و علی اکبر عجم، “رابطه ی میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با پیشرفت تحصیلی و اعتماد در روابط بین فردی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 24، pp. 33–43، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219297/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا